Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Jízdy historických vlaků nejspíš nový evropský zabezpečovač v Česku nezastaví. I když Správa železnic dlouho nechtěla o historických vlacích na tratích s ETCS ani slyšet, nakonec připouští změnu.
Na české železnici chybí strojvedoucí. Jejich průměrný věk se navíc zvyšuje, část postupně odchází do důchodu a nemá je kdo nahradit. Železniční dopravci se tak snaží nalákat nové strojvedoucí.
Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS problémy s ETCS zatím neměly zásadní vliv na jízdní řády. Resort teď jedná s dodavatelem technologie na nápravě, která by měla trvat maximálně tři měsíce.
„Budou mít moderní kuchyni s technologií chlazení jídla a konvekční troubou. Chybět jim ale bude kouzlo Knedlíkového expresu,“ glosuje změnu americký web.
Vlaky se na povodněmi zničenou železniční trať mezi Opavou a Hlučínem vrátí nejdříve ve druhé polovině příštího roku. V sobotu to oznámil mluvčí opavského magistrátu Roman Konečný.
Jeho románová prvotina Jako po drátku figuruje ve výběru nejlepších titulů roku. Překotné změny mnohdy přehlíženého 19. století vypráví z perspektivy cikánských dráteníků.
Cena jízdenky ČD pro dospělého na kratší vzdálenost vzroste o 1 až 5 korun, při jízdě na vzdálenost 100 kilometrů až o 11 korun. Úprava podle drah reflektuje inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok.
„Na podchod na stanici upozorňuje velmi výrazné značení přímo na tom nástupišti, včetně piktogramu, který je podbarven výraznou žlutou barvou,“ říká k incidentu mluvčí.
V neděli došlo v Zábřehu k incidentu, kdy jen těsně unikla srážce s pendolinem rodina se třemi dětmi. Místo toho, aby využili podchod, přebíhali koleje.
„Brzdná dráha vlaku při jízdě vysokou rychlostí se počítá na vyšší stovky metrů a v případě nárazu je pravděpodobnost přežití minimální,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Tendr má zajistit provoz vlaků na linkách PID v Praze a Středočeském kraji od konce roku 2029 do konce roku 2059. Potřebné elektrické velkokapacitní vlaky EMU 400 pořídí vysoutěžený dopravce.
Nové příležitosti spojené s železniční infrastrukturou se nevyhnuly ani středočeským Říčanům. Jak to tam s vlakovou dopravou bylo a jak ovlivnila podobu města?
„Tento typ nebezpečné výzvy se objevuje už déle. Podobný případ jsem zažila ve své praxi už zhruba před dvaceti lety,“ říká Lucie Kosová ze sdružení CZ.nic, odbornice na kyberbezpečnost a kriminalitu.
Evropská komise vyměřila pokutu za to, že uzavřely tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého dopravce RegioJet.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Pražští radní hlasovali o studii možných umístění vypracované Institutem plánování a rozvoje. Nahrazení mostu z přelomu 19. a 20. století kritizují památkáři i radnice městských částí.
Vlak minul v neděli večer ve stanici Jablonné nad Orlicí návěstidlo, které mu zakazovalo jet dál. A vjel do cesty jinému vlaku. Obě soupravy zastavily 32 metrů od sebe.
Asi 140 lidí utrpělo zranění při srážce vlaku s nákladním autem v ruské Volgogradské oblasti. Internetový kanál Baza informuje, že mezi zraněnými jsou i děti.
Víc než o nadcházejícím semifinálovém souboji Nizozemska s Anglií na Euru se mluví o komplikaci, která postihla „Oranjes“ při přesunu z Wolfsburgu do Dortmundu, kde se odehraje středeční večerní duel.
Vlaková souprava, která má kapacitu asi 2000 cestujících, jezdila dál i s jeho tělem, aniž si kdokoli všiml něčeho neobvyklého. Vlak objel tři trasy projíždějící Tokiem a prefekturou Kanagawa.
Nyní je předmětem vyšetřování, jak se na vlak na uzavřené koleji ocitl. Ministr zmínil možné selhání lidského faktoru. Na místě zemřelo sedm lidí a dalších pět bylo zraněno.
Nehoda se stala na železničním přejezdu nedaleko Nových Zámků. Příčina nehody, při které se autobus roztrhl na dvě části, se stále vyšetřuje. Žádná z obětí necestovala vlakem.
Některé noční vlaky nabraly kvůli omezení podle webu Českých drah až tříhodinové zpoždění. V úsecích Choceň – Česká Třebová a Česká Třebová – Ústí nad Orlicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Mladíkům, kteří se na vlaku takto vezli, hrozila podle mluvčího zdravotnícké záchrané služby havního města Prahy Karla Kirse vážná zranění. „Je tam velké riziko pádu,“ poslal serveru iROZHLAS.cz.
„Základem systému bezpečnosti na železnici v Česku je neprojet červenou barvu. To se ale právě stalo v Pardubicích,“ říká ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář v rozhovoru pro Radiožurnál.