Vlak jménem EDITA vyjel v sobotu na trati Kopidlno – Dolní Bousov na Jičínsku. Jízdní řád počítá se třemi jízdami denně o vybraných víkendech. Jízdenka vyjde na 50 korun.
Postavení autonomního vlaku podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) řadí Českou republiku mezi lídry vývoje v železničním průmyslu v Evropě i ve světě.
V Evropě vůbec poprvé v sobotu vyjede autonomní vlak s cestujícími a v pravidelném provozu. Pasažéry sveze speciálně upravený motorák řady 811 zvaný Edita.
Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera uvedl, že předběžná škoda způsobená na drážních vozidlech činí tři miliony korun, další milion korun je škoda na trati.
Legiovlak bude k vidění na nádraží v Týništi nad Orlicí na Rychnovsku až do neděle 6. dubna. Unikátní souprava opravených vagonů je replikou legionářského vlaku z let 1918 až 1920.
V Hustopečích nad Bečvou platí stav nebezpečí. Hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk z ANO ho vyhlásil měsíc poté, co tam vykolejil a shořel vlak, který vezl přes 1000 tun jedovatého benzenu.
Cestující z vlaku hasiči evakuovali. „V 10.10 povolen omezený provoz po dvou kolejích přes stanici Praha-Libeň,“ uvedly dráhy. Vlaky tak mohou nabírat zpoždění.
V dubnu vyrazí z Lomnice nad Popelkou speciální pivní vlak, který propojí tradiční pivovarnictví, historickou železnici a kulturu. Speciální pivo, Nebelovu desítku, pro něj ale vařili už teď.
„Vidíme, že na to déšť skutečně působí, a teď s obavami a napětím očekáváme vzorky, které bychom měli vidět ráno,“ říká ředitel České inspekce životního prostředí Petr Bejček.
Záchrannou misi komplikoval fakt, že ozbrojenci, kteří na sobě měli výbušniny, se rozmístili mezi cestující. Operace se ale nyní dá považovat za ukončenou, napsala agentura AP.
K útoku se přihlásila Balúčistánská osvobozenecká armáda, která usiluje o nezávislost oblasti. Rukojmím hrozí smrtí, pokud bezpečnostní složky oblast neopustí.
Obnovení provozu vlaků na železniční trati mezi stanicemi Hranice na Moravě a Valašské Meziříčí bude záležet na hloubce kontaminace kolejového svršku a spodku. Může jít o týdny, ale i měsíce.
Lokomotivy zvané banány začaly v roce 1978 jezdit z Prahy přes Ostravu do Košic a až k hranicím s tehdejším Sovětským svazem. Na trase tahaly těžké rychlíky a expresy.
Kolem místa nehody je vyznačená oblast, do které se nesmí vstupovat. Na rozdíl od pátku je na první pohled oheň uhašený a už z vlaku nestoupá hustý černý kouř, ale jen lehký dým.
Hasiči vyhlásili nejvyšší možný stupeň požárního poplachu, který používají při mimořádných událostech. Požár už několik hodin likvidují hasiči ze tří krajů, a to ze země i z vrtulníků.
„Svou chybu rodiče přiznali s tím, že si zákazu vstupu nevšimli. Nebýt rychlé reakce strojvedoucího jedoucí soupravy, který začal brzdit, došlo by k fatální srážce,“ uvedla mluvčí Drážní úřadu.
Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Jízdy historických vlaků nejspíš nový evropský zabezpečovač v Česku nezastaví. I když Správa železnic dlouho nechtěla o historických vlacích na tratích s ETCS ani slyšet, nakonec připouští změnu.
Na české železnici chybí strojvedoucí. Jejich průměrný věk se navíc zvyšuje, část postupně odchází do důchodu a nemá je kdo nahradit. Železniční dopravci se tak snaží nalákat nové strojvedoucí.
Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS problémy s ETCS zatím neměly zásadní vliv na jízdní řády. Resort teď jedná s dodavatelem technologie na nápravě, která by měla trvat maximálně tři měsíce.
„Budou mít moderní kuchyni s technologií chlazení jídla a konvekční troubou. Chybět jim ale bude kouzlo Knedlíkového expresu,“ glosuje změnu americký web.
Vlaky se na povodněmi zničenou železniční trať mezi Opavou a Hlučínem vrátí nejdříve ve druhé polovině příštího roku. V sobotu to oznámil mluvčí opavského magistrátu Roman Konečný.
Jeho románová prvotina Jako po drátku figuruje ve výběru nejlepších titulů roku. Překotné změny mnohdy přehlíženého 19. století vypráví z perspektivy cikánských dráteníků.
Cena jízdenky ČD pro dospělého na kratší vzdálenost vzroste o 1 až 5 korun, při jízdě na vzdálenost 100 kilometrů až o 11 korun. Úprava podle drah reflektuje inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok.