Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Škody v pražském metru mohou být mnohem vyšší

Ještě sedm stanic pražského metra má kolejiště i nástupiště pod vodou. Velkou neznámou je stále stanice Florenc na trase B, kde je sice vestibul i povrch stanice už bez vody, ale ostatní prostor je uzavřen.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

poškozené metro

poškozené metro | Foto: Jan Rosenauer

Na trase A jsou zcela zatopeny stanice Malostranská a Staroměstská. Na trase B jsou zcela zaplaveny stanice Anděl, Můstek, Náměstí Republiky, Křižíkova a Invalidovna. Nejhůře je na tom Anděl, kde jsou dva metry vody a tlakové závěry jsou stále uzavřeny. Dopravce připustil, že škody původně odhadované na 2 miliardy korun se mohou vyšplhat až na pětinásobek.

Okolnosti zatopení metra bude zkoumat komise odborníků. Budou v ní vysokoškolští učitelé, inženýři a technici. Výsledky svého šetření mají pražským radním předložit začátkem října. Možnou trestní odpovědností za zaplavení podzemní dráhy zkoumá také policie.

Pražský krizový štáb zvažuje, že znovu uzavře Chotkovu ulici s vyústěním na nábřeží kapitána Jaroše. Důvodem je kritická dopravní situace, která tam v úterý byla.

Mosty ve vnitřní Praze krizový štáb uvolní až poté, co bude znát stav nábřežních komunikací. Mosty jsou staticky v pořádku, ale nábřeží jsou ve velmi špatném stavu.

Špatná dopravní situace je v hlavním městě od povodní. Průjezd ztěžují uzavírky některých ulic a mostů a také ochromené metro. Řidiči nadále mohou využívat jen most Závodu míru ve Zbraslavi, Barrandovský most, most Barikádníků a Hlávkův most.

Milan Kopp, Jana Zemanová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme