Škody v pražském metru mohou být mnohem vyšší
Ještě sedm stanic pražského metra má kolejiště i nástupiště pod vodou. Velkou neznámou je stále stanice Florenc na trase B, kde je sice vestibul i povrch stanice už bez vody, ale ostatní prostor je uzavřen.
Na trase A jsou zcela zatopeny stanice Malostranská a Staroměstská. Na trase B jsou zcela zaplaveny stanice Anděl, Můstek, Náměstí Republiky, Křižíkova a Invalidovna. Nejhůře je na tom Anděl, kde jsou dva metry vody a tlakové závěry jsou stále uzavřeny. Dopravce připustil, že škody původně odhadované na 2 miliardy korun se mohou vyšplhat až na pětinásobek.
Okolnosti zatopení metra bude zkoumat komise odborníků. Budou v ní vysokoškolští učitelé, inženýři a technici. Výsledky svého šetření mají pražským radním předložit začátkem října. Možnou trestní odpovědností za zaplavení podzemní dráhy zkoumá také policie.
Pražský krizový štáb zvažuje, že znovu uzavře Chotkovu ulici s vyústěním na nábřeží kapitána Jaroše. Důvodem je kritická dopravní situace, která tam v úterý byla.
Mosty ve vnitřní Praze krizový štáb uvolní až poté, co bude znát stav nábřežních komunikací. Mosty jsou staticky v pořádku, ale nábřeží jsou ve velmi špatném stavu.
Špatná dopravní situace je v hlavním městě od povodní. Průjezd ztěžují uzavírky některých ulic a mostů a také ochromené metro. Řidiči nadále mohou využívat jen most Závodu míru ve Zbraslavi, Barrandovský most, most Barikádníků a Hlávkův most.