Praha chce odškodnit oběti Trojské lávky před koncem vyšetřování. Magistrát uzavře dohody s Kooperativou

Pražský magistrát uzavře s pojišťovnou Kooperativa dohodu o spolupráci na odškodnění obětí pádu Trojské lávky. Cílem je poskytnout zraněným peníze dříve, než skončí vyšetřování a bude znám viník. Vyplývá to z dokumentu, který příští týden projednají pražští radní. Dohodu s pojišťovnou prodiskutují do konce ledna také pražští zastupitelé.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V pražské Troji se 2. prosince 2017 odpoledne zřítila do Vltavy betonová lávka pro pěší, zranili se čtyři lidé.

V pražské Troji se 2. prosince 2017 odpoledne zřítila do Vltavy betonová lávka pro pěší, zranili se čtyři lidé. | Foto: Milan Malíček/Právo | Zdroj: Profimedia

Lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Město loni každému ze zraněných dalo 50 tisíc korun. Příčina pádu stále není známa.

Aby mohlo město s pojišťovnou dohodu uzavřít, musí zranění prohlásit, že plnění Kooperativy přijmou. Zároveň musí souhlasit, že pokud bude viníkem pádu lávky město, peníze od pojišťovny považují za plnění hlavního města.

Podpora města? Nikdo se mě nezeptal, jak se mám, říká přeživší zřícení lávky v Troji

Číst článek

Rovněž se zavážou k tomu, že v případě, že bude odpovědný za pád lávky jiný subjekt než Technická správa komunikací (TSK) či Praha, budou s městem spolupracovat, aby Praha mohla vyplacené peníze po viníkovi vymáhat. Druhou podmínkou uzavření dohody je, že s ní bude souhlasit TSK, která má v Praze mosty a komunikace na starosti.

Provizorní lávka

V případě, že viníkem pádu nebude město ani TSK a pojišťovna nebude moci z objektivních důvodů po viníkovi peníze vymáhat, bude jí podle dokumentu muset Praha vyplacené peníze vrátit.

Praha letos plánuje výstavbu provizorní lávky, která nahradí původní ve stejné trase a spojí přes řeku ulici Pod Havránkou v Troji s Císařským ostrovem. Sloužit bude pro chodce, cyklisty a budou po ní moci přejíždět v případě potřeby i záchranáři. Nyní na místě funguje přívoz. V budoucnu chce Praha vypsat architektonickou soutěž na finální podobu lávky, která má mít šířku šest až sedm metrů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme