Vozovna v brněnském Komíně se rozpadá. Dopravní podnik musí vystěhovat víc než 70 trolejbusů
Brněnský dopravní podnik musí z vozovny v Komíně přestěhovat část trolejbusů. Firma po nedávném verdiktu statiků nemůže dům plně využívat, konstrukce se rozpadá. Českému rozhlasu to potvrdili zástupci města i přepravní firmy.
V Komíně parkuje 75 trolejbusů. Dopravní podnik řeší, kolik jich bude muset definitivně přestěhovat jinam a jestli to nějak ovlivní provoz a jízdní řády.
Brněnská jedenáctka řeší v pátém díle cyklostezku, vodojemy i cyklovýstavu. Poslechněte si! Připravili Tomáš Kremr a Marie Veselá
„Můžeme potvrdit, že technický stav vozovny Komín je takový, že není možné ji v plné míře využívat. Proto bude nutné provést organizační a povozní opatření. Areál vozovny bude dál sloužit k dennímu ošetření a očistě vozů, některé vozy zde zůstanou zaparkovány, některé budou deponovány na jinou vozovnu,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
To znamená vozovnu v Husovicích nebo ve Slatině.
Z informací od pracovníků vozovny vyplývá, že je teď kvůli špatné statice v Komíně uzavřené horní stání, tedy jedno patro domu. Na jeho špatnou statiku se přišlo při dílčích opravách, ve zdech jsou patrné praskliny.
Od začátku problémy
O problémech věděli zástupci dopravního podniku i města Brna dlouho. Oprava vozovny měla začít už v roce 2019, termín se ale několikrát odsouval. Aktuální vyjádření magistrátu, proč to tak bylo, Český rozhlas Brno zatím nezískal.
Rádio alespoň na konečných. Brněnský dopravní podnik po veřejné kritice zmírnil zákaz pro řidiče
Číst článek
Budovu v Komíně sice používá dopravní podnik, ale vlastní ji město, které rekonstrukci připravovalo, je na to vydané i stavební povolení. Po aktuálních událostech se zřejmě vše urychlí a rekonstrukce je teď v plánu na tento a příští rok. Cena vyjde zhruba na 400 milionů korun, před pěti lety byly odhadované náklady poloviční.
Komínská vozovna je přitom nejmladší z brněnských vozoven, funguje 27 let.
Jde o dědictví konce 90. let, kdy vozovnu stavěla firma Stavex. Ta zkrachovala, takže už tehdy odhalené stavební problémy u ní nemohlo město reklamovat.
Výstavbu za půl milardy korun doprovázely i politické skandály, projekt se prodražil, což bylo taky předmětem právních sporů – o věc se zajímala i policie.