Zásilkovna končí spolupráci s Českou poštou. Firma není spokojená s cenou i kvalitou služeb
Na konci ledna skončí spolupráce Zásilkovny a České pošty. Hlavním důvodem je neustálé zvyšování ceny a nespokojenost s kvalitou služeb. Pro server Seznam Zprávy šéfka Zásilkovny Simona Kijonková uvedla, že se v důsledku zdražování dostala firma do bodu, kdy v podstatě na každé zásilce prodělávala. K ukončení spolupráce se rozhodla poté, co se dozvěděla o dalším plánovaném zdražování v lednu 2021.
„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci, stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí,“ řekla Kijonková pro Seznam Zprávy.
Zásilkovna zajišťovala České poště službu takzvané první míle. Na jakémkoli výdejním místě mohly internetové obchody podávat zásilky určené pro doručení poštou, Zásilkovna je následně sesbírala a předávala poště na jejích třídících depech. Například v minulém roce tak společnost České poště předala 600 tisíc zakázek.
‚Z okna vidím pošťáka, na mobilu SMS, že nejsem doma.' Za chyby se kurýři omlouvají, jsou na hraně kapacit
Číst článek
Ke zdražování se přidala nespokojenost zákazníků, kteří si stěžovali na nefunkčnost služby doručení do druhého dne. Podle analýzy, kterou si Zásilkovna nechala zpracovat po vánočních svátcích, se ukázalo, že Česká pošta takto zvládla doručit jen 15 procent všech balíčků.
Od ukončení spolupráce se státním podnikem si Kijonková slibuje zlepšení služeb, zákazníci podle ní negativní změnu nepocítí.
Z vyjádření, které mluvčí České pošty Matyáš Vitík, zpravodajskému serveru poskytl, vyplývá, že obě strany měly ještě během ledna vést o vzájemné spolupráci jednání. Po úterním veřejném oznámení Zásilkovny však Česká pošta pouze vyjádřila vděk nad dosavadní spoluprácí a popřála společnosti úspěch do dalších let.