Drážďanský most, jehož část se zřítila, zdemolují celý. Podle posudku je příliš poškozený

Drážďanský most, jehož část se v září zřítila do Labe, bude muset být stržen celý. S odvoláním na informace z radnice saské metropole o tom ve středu informovaly web regionálního deníku Sächsische Zeitung a web stanice MDR. Most Carolabrücke se skládal ze tří souběžných částí, před třemi měsíci se zřítila část pro tramvaje a chodce. Nyní je podle webů hotový posudek, podle kterého se musí zbourat i dvě části určené pro automobilovou dopravu.

Berlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pád mostu Carolabrücke

Poslední tramvaj přejela po mostě několik minut před neštěstím | Foto: Robin Röhrich | Zdroj: Český rozhlas

Most Carolabrücke, jedna z nejvýznamnějších dopravních tepen v saské metropoli, se skládal z částí označených A, B a C. Po částech A a B jezdily automobily, na části C byly tramvajové koleje a chodník.

Přesně před třemi měsíci, 11. září, se nečekaně zřítil asi stometrový úsek mostní části C na straně Starého Města, ale nikomu se nic nestalo. Poslední tramvaj přejela po mostě několik minut před neštěstím.

V Drážďanech začala další fáze bourání zříceného mostu. Příčinou pádu by měla být koroze

Číst článek

Město dlouho doufalo, že mostní části A a B by mohlo zachovat. Podle nového statického posudku jsou ale příliš poškozené, navíc panují pochybnosti o odolnosti mostní konstrukce. Při výstavbě byla použita takzvaná hennigsdorfská ocel, která je náchylná ke korozi a nyní se považuje za hlavního viníka zřícení části C.

Kvůli stejnému typu oceli Sasko nyní prověřuje 19 dalších mostů v zemi, tři z nich se nacházejí ve městě Bad Schandau u českých hranic. Jeden už je z preventivních důvodů uzavřený, další dva jsou na rušném železničním koridoru mezi Prahou a Berlínem. Podle saského ministra dopravy Martina Duliga ale zřícení mostů akutně nehrozí.

Už krátce po zřícení Carolabrücke začaly bagry bourat jeho části a likvidovat trosky, v posledních dnech se ale práce zastavily kvůli zvýšené hladině Labe. Pád mostu nepostihl jen dopravu v Drážďanech a okolí, ale ochromil i lodní dopravu na Labi, což se výrazně dotklo českých lodních dopravců.

Na konci listopadu drážďanská radnice uvedla, že v polovině či na konci ledna by pod zbytky zříceného mostu v Drážďanech mohly opět proplouvat lodě. Zda na tomto harmonogramu něco změní skutečnost, že bude třeba odstranit i mostní části A a B, zatím není jasné.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme