Most z roku 1920, který je využíván pouze pěšími a cyklisty, nemá podle katastru nemovitostí a dostupných archiválií svého vlastníka. To chce město změnit.
Od 10. dubna bude most opět otevřený. Neprůjezdný byl po kontrole v loňském listopadu, kdy saské úřady prověřovaly stavy mostů po zřícení Carolabrücke v Drážďanech.
Na slavnostní otevření přišel i zpěvákův bratr Jan Kryl: „Kdyby tu byl můj bratr, určitě by zacitoval svoji písničku ‚pomníky stavíte, prosím vás, komu‘, ale v jádru by byl poctěn.“
Před pár měsíci magistrát tvrdil, že je most neopravitelný. Podle zástupců města dřívější posudky uváděly, že most stěží unese sám sebe, a proto panovaly pochybnosti, zda má jeho oprava vůbec smysl.
Na místě jsou bagry, nákladní auta a hromady kamenů. Po svažitém terénu scházíme dolů, kde je lépe vidět nová konstrukce. Vypadá jako obří plechový tunel, kterým bude voda z místního potoku protékat.
Jde o mosty přes železniční trať u obce Dymokury, přes Komorní rybník a přes Smíchovský potok u Nouzova. Všechny tři mosty, po kterých denně projede na 10 tisíc vozidel, jsou na konci své životnosti.
Dělníci rozebírají železobetonový most u Dolského mlýna v Jetřichovicích, který po více než 100 letech čeká rekonstrukce. Návštěvníci se k mlýnu dostanou přes provizorní lávku.
Na účet založený pro potřeby příbuzných obětí a zraněných při požáru podniku U Kojota se vybralo 891 998 korun. Není započítaný příspěvek Ústeckého kraje a dar 100 000 korun ze sousedního Litvínova.
Po lednovém požáru restaurace U Kojota v Mostě, při kterém zemřelo sedm lidí, se na sociálních sítích objevily nenávistné komentáře. Čtrnáct z nich se poté ocitlo v hledáčku policie.
Původně měla loď s naftovým generátorem vyplout právě 11. září minulého roku, kdy se most v Drážďanech zřítil, proto bude první nákladní lodí z Česka, která může proplout.
Původně bylo hospitalizovaných osm lidí, jednoho už mostecká nemocnice propustila. Ze zmíněných sedmi zůstává pět v popáleninovém centru pražské nemocnice Královské Vinohrady.
„My jsme první informaci dostali 23.17 a hasiči byli na místě za 6 minut od vyhlášení poplachu. To znamená, že nasazení sil a prostředků bylo velmi rychlé,“ popsal šéf hasičů Vladimír Vlček.
Už krátce po zřícení Carolabrücke začaly bagry bourat jeho části a likvidovat trosky, v posledních dnech se ale práce zastavily kvůli zvýšené hladině Labe.
Saské úřady uzavřely z bezpečnostních důvodů most přes řeku Labe nedaleko českých hranic. Mimořádná prohlídka mostovky totiž odhalila špatný stav stavby. Most bude neprůjezdný minimálně do konce roku.
„Naposledy včera (ve čtvrtek) jsme dokončili lávku pro pěší v Široké Nivě. Naši ženisté vyzvedávají další konstrukce a o víkendu začnou stavět v obcích Zátor a Nýznerov,“ uvedla v pátek armáda.
Saské státní zastupitelství v září oznámilo, že se do vyšetřování pádu mostu vložilo. Podle Sächsische Zeitung zkoumá, zda se nestal trestný čin v souvislosti se zanedbáním péče o stavbu.
Správa začala první most nakládat v pondělí ráno ve svém skladu v Soběslavi. Dopravu a jeho sestavení následně zajistí armáda, konkrétně půjde o jednotku ženistů z Bechyně.
V noci na pátek se část konstrukce na straně Nového Města kontrolovaně zřítila, částečně na břeh a částečně do Labe. Těžká technika pak z trosek začala vytahovat koleje, potrubí a sloupy vedení.
Pozornost se k mostu upíná v souvislosti s hrozícími povodněmi, při kterých by mohla zřícená konstrukce představovat hráz a způsobit zaplavení drážďanského historického centra.
Zřícená konstrukce by mohla představovat hráz a způsobit zaplavení drážďanského historického centra. V Sasku má pršet od pátku do pondělí, zatím není ale jasné, jak vydatně.
V Drážďanech došlo v ranních hodinách k částečnému zřícení mostu Carolabrücke vedoucího přes řeku Labe. O možných příčinách pádu mostní konstrukce hovořil Jiří Kolísko, ředitel Kloknerova ústavu ČVUT.