Prokuratura po zřícení mostu v Janově navrhla obvinění. Klíčová bude analýza záznamů z kamer
Zodpovědnost za pád mostu v Janově určí vyšetřování. Prokuratura chce viníka obvinit z vícenásobného usmrcení z nedbalosti, zavinění katastrofy a z ohrožení bezpečnosti dopravy. Ve čtvrtek o tom informoval list La Stampa s odvoláním na janovského prokurátora Francesca Cozziho. Italská vláda vinu přičítá provozovateli mostu a chce mu odejmout koncesi. Provozovatel tvrdí, že údržbu prováděl v souladu se smlouvou.
Koncesi na provozování mostu má společnost Autostrade per l'Italia, která mimo jiné spravuje i silnici A10, jejíž byl most součástí. Skupina Atlantia, do níž firma Autostrade per l'Italia patří, tvrdí, že vláda postupuje, aniž by ověřila, na koho odpovědnost za neštěstí padá.
Počet obětí padlého janovského mostu nemusí být konečný. Hasiči pátrají po dalších
Číst článek
Právě detailní analýza smlouvy mezi společností Autostrade per l'Italia a italským státem bude prvním krokem vyšetřovatelů, uvedl Cozzi.
Posléze budou zevrubně prozkoumány veškeré záznamy o údržbě, která byla na mostě od jeho otevření provedena. Údržba podle deníku La Stampa probíhala nepřetržitě od samého počátku.
Už v roce 1968, deset měsíců od dokončení stavby, byly vyčleněny peníze na „opravu vozovky a strukturální výztuž“.
„V 80. letech z mostu padaly kusy betonu a ničily zaparkovaná auta. Existovala tehdy procedura: člověk jen vyplnil žádost o finanční náhradu opravy,“ popisuje anekdoticky stav mostu 58letý Salvatore Lorefice, který před odchodem do penze pracoval v jednom ze skladů přímo pod mostem.
Klíčovým bodem vyšetřování bude analýza záznamů z kamer. Vyšetřovatelé nyní přebírají záznamy z kamer, které v okolí mostu přečkaly katastrofu bez úhony.
Prokuratura chce získat záběry toho, jak se most hroutil, ale i toho, co neštěstí bezprostředně předcházelo a co po něm následovalo. Videozáznamy jim také pomohou stanovit zatížení mostu.