V roli majora Hradce mohl Rudolf Jelínek uplatnit i svou dobrou fyzickou kondici, zvlášť při natáčení náročných scén u Baltského moře nebo na Kubě. Osobně měl ale blíž k filmu Atentát.
„Vůle lidu byla v rozporu i s tehdy platnými zákony. Podnikatelé totiž byli považováni za buržoazii – a v seriálu byli všichni zobrazováni negativně,“ říká o 30případech majora Zemana historik Pernes.
Domácí nepřátele podporoval, podle tehdejšího našeho totalitního vedení státu, hlavně ten zlý imperialistický Západ. Ve stejném duchu postupovali i tvůrci politického seriálu 30 případů majora Zemana.
Sequens natočil dvacítku celovečerních filmů a inscenací, několik filmů dokumentárních a dva seriály. Na stříbrné plátno převedl ikonické zpracování atentátu na Reinhrada Heydricha (Atentát, 1964).
Z dochovaných archivních materiálů víme, že se některé už natočené díly neodvysílaly, některé se ani nedotočily. Důvody jsou dnešním pohledem úsměvné: příliš prvorepublikové, málo ideologické.
Do širšího diváckého povědomí se dostal díky roli rotmistra Vyskočila v Sequensově válečném dramatu Atentát a během 70. a 80. let se vypracoval v jednoho z nejvíce obsazovaných herců ve filmu.
Jedním z příběhů neblaze proslulého televizního seriálu Třicet případů majora Zemana byl film, který se jmenoval Mimikry. Právě v něm zazněla skladba Bič boží.