Před pátečním závěrem 47. ročníku má na druhého Nizozemce Mitchela van den Brinka náskok dvě hodiny a 25 minut. Třetí Aleš Loprais je o dalších téměř šest minut zpět.
Pětatřicetiletý Macík má na kontě již dvanáct etapových vítězství, čtyřikrát byl nejrychlejší i v minulých dvou ročnících legendární soutěže. Letos čekají jezdce týmu MM Technology ještě čtyři etapy.
Premiérové prvenství v kariéře si mezi automobily připsal Brazilec Lucas Moraes. Lídrem zůstal Jihoafričan Henk Lategan, ale druhý Jazíd Rádží ze Saúdské Arábie snížil manko na pouhých 21 sekund.
Loprais se ke změně kamionu odhodlal proto, že by v případě pokračování s Pragou musel udělat řadu technických změn, aby zůstal konkurenceschopný a splnil technické předpisy.
Druhé místo na 46. ročníku legendární soutěže obsadil synovec šestinásobného vítěze Aleš Loprais. Oba čeští jezdci si vytvořili osobní maxima, Macík byl nejlépe druhý loni a Loprais třetí v roce 2007.
Jezdec týmu MM Technology, Martin Macík, se v pátek může stát prvním českým vítězem slavné soutěže v kategorii kamionů od roku 2001, kdy šestý triumf vybojoval Karel Loprais.
V pondělní etapě si Martin Macík upevnil vedení mezi kamionisty. Náskok na druhého Mitchela van den Brinka navýšil na 49 minut. V kategorii automobilů klesl Martin Prokop na sedmou příčku.
Martin Prokop přes technické problémy zajel dvanáctý čas mezi automobilovými jezdci. Martin Michek mezi motocyklisty skončil desátý a opět uzavírá první desítku průběžného pořadí.
Mezi automobily pokračoval v dobrých výkonech Martin Prokop, který byl jen o osm minut pomalejší než vítězný Sébastien Loeb z Francie a měl by se opět posunout v celkovém hodnocení.
Aleš Loprais se dostal do čela průběžného pořadí v kategorii kamionů. Novým lídrem mezi automobily je Jazíd Rádžhí ze Saúdské Arábie, mezi motocyklisty vedení stále drží Ross Branch z Botswany.
„Uvědomil jsem si, že je to součástí sportu, který dělám,“ řekl Podmol v rozhovoru pro iROZHLAS.cz a okomentoval také nehodu Aleše Lopraise, po které zemřel jeden z diváků.
„Strašně mě to mrzí a potáhne se to se mnou v životě,“ uvedl Loprais, který přímo v kamionu kolizi vůbec nezaznamenal. Fanoušek se v okamžiku neštěstí nacházel za dunou skrytý výhledu pilota.
Úterní etapu se startem i cílem ve Vadí ad-Davásiru, jejíž součástí byla 287 km dlouhá rychlostní zkouška, ovládl José Ignacio Cornejo Florimo z Chile. Michek za ním zaostal o 8:09 minuty.
Během typického dne na Rallye Dakar ujedou třeba i 800 kilometrů. Během volného dne ale závodníci navzdory absenci měřených kilometrů moc času na odpočinek mít nebudou.