Loprais vede v kategorii kamionů Rallye Dakar i po sedmé etapě. Macík se drží na čtvrtém místě
Aleš Loprais obsadil druhé místo v sedmé etapě Rallye Dakar a upevnil si vedení v celkovém hodnocení kategorie kamionů. Na druhého Martina van den Brinka z Nizozemska má náskok dvě minuty. Mezi automobily se na osmém místě drží Martin Prokop, jenž v sedmém dějství zajel osmnáctý čas. V čele je nadále obhájce prvenství Násir Attíja z Kataru.
'The best experience ever!'
— DAKAR RALLY (@dakar) January 7, 2023
The fans make the Dakar what it is and the people of Saudi Arabia could not be more welcoming or helpful!@dakarinsaudi #DakarInSaudi #Dakar2023 pic.twitter.com/5fQnMUuZjO
Loprais po dodatečných pátečních penalizacích nakonec do sobotní etapy nastoupil jako lídr kategorie. Pilot Pragy nestačil jen na Nizozemce Januse van Kasterena, který byl o 3:42 minuty rychlejší.
„Druhé místo, máme radost. Letělo nám to krásně,“ řekl Loprais ve videopříspěvku na facebooku. Místy jsme si to užívali, místy mě to nebavilo, tak jsem si říkal, že musíme přidat, ať to máme co nejdřív za sebou. Máme maratonskou etapu, věřím, že to dotáhneme do pondělního dne volna, kdy dostane Ladynka (kamion) plnou lásku. Jsme v půli Dakaru a zkusíme tu druhou půlku zvládnout tak, ať jsme v cíli spokojení,“ dodal.
Pátý byl po dodatečné penalizaci Jaroslav Valtr a sedmý Martin Macík, jenž se dlouho držel v čele a na medailových pozicích. V celkovém hodnocení ztrácí Macík na čtvrtém místě na Lopraise 42:24 minuty.
Valtr dnes zajel původně třetí čas, po dvouminutové penalizaci ale o dvě místa klesl. „Už po startu jsem věděl, že by mi trať mohla sedět. Takové technické protahovačky mezi skálami. Poté přišly duny, asi na deseti procentech trati. Ale byly poměrně těžké, na jedné jsem zaváhal a ztratil asi deset minut. Celkově se nám ale dařilo. Ve druhé části přišly rozbíječky, což Tatře sedí,“ řekl pilot týmu Tatra Buggyra ZM Racing.
Technické problémy Macíka
Macík byl spokojený s úvodem etapy, poté jej ale přibrzdily technické problémy. „Při první zastávce jsme ztratili asi jen pět minut, ale asi 80 km před cílem povolil materiál na držení kabiny, prostě praskl kov. Vůbec nevíme, proč se to stalo. Museli jsme to upevnit a jet krokem,“ řekl pilot týmu MM Technology.
️ Saturday = quality family time #Dakar2023 pic.twitter.com/uOYjyGqMqA
— DAKAR RALLY (@dakar) January 7, 2023
„Byla to prazvláštní erzeta. Byla hodně rychlá, moc se nám nedařilo držet auto v rychlosti v mokrých kolejích, ale pak to zmizelo a přešlo to v hrozně těžkou kamenitou cestu plnou navigace,“ řekl Prokop na sociálních sítích.
Posádka týmu Orlen Benzina měla ale problém s hlukem ve voze, jejich Fordu totiž praskl výfuk. „Vůbec jsem navigátora Viktora Chytku neslyšel. Zkoušel jsem natahovat ucho, ale ono to moc nejde. Trošku jsme se trápili a nemohli jsme trefovat odbočky, protože jsme si nerozuměli,“ přiznal Prokop.