Kolumbijec je podezřelý ze žhářského útoku v garážích dopravního podniku na Klíčově. Jeho zaměstnanci pro Radiožurnál již dříve popsali, jak požár odhalili kolegové z dílny, kteří si šli ven zakouřit.
d soboty 29. června budou muset cestující, kteří chtějí vystoupit, stisknout ve vozidle před zastávkou červené tlačítko STOP nebo tlačítko pro otevření dveří.
„Je tu spousta lokálek, do kterých se nasypaly peníze, ale nikdo tam nejezdí. Peníze pak chybí na modernizacích a hlavních koridorech,“ kritizuje expert Jan Sůra ze serveru zdopravy.cz.
Výroba osobních aut za první dva měsíce roku 2023 stoupla o 26,2 procenta na 215.101 vozů. Nadále se přitom do objemu produkce promítají rozkolísané dodavatelské řetězce a nedostatek součástek.
Dopravní podniky na Ukrajině podporuje hlavní město už několik let. Vyřazené tramvaje v minulosti putovaly například do Mariupolu. Dalších 20 jich nyní Praha pošle do Charkova.
Firma se na Teplicku potýkala s podobnými problémy i loni v prosinci nebo letos na jaře, kdy jí chyběly řidiči kvůli epidemii koronaviru a válce na Ukrajině.
„Je mírně omezen provoz pražské MHD, a to asi o devět procent. Již mnoho let dochází s ohledem na obvyklý pokles využití PID na počátku roku k mírnému omezení nabídky spojů,“ uvedl mluvčí.
Meteorologové před hustým sněžením varovali, od nedělního večera do pondělního rána očekávali 15 až 20 centimetrů sněhu. Na jihu země upozorňovali i na nebezpečnou ledovku.
Kamery zatím fungují v testovacím režimu. Pokud se ale systém osvědčí, v dalších letech by mohl pomáhat policistům s přestupky nejen v Praze 6, ale i na dalších místech.
Rozhovor se zakladatelem iniciativy Za autobusy Jiřím Vlasákem. „Během schůzky s ministrem Karlem Havlíčkem jsme se několikrát pohádali, protože nebyl v problematice zorientovaný,“ popsal Vlasák.
Koronavirus tvrdě dopadl na zájezdové dopravce. Ministerstvo jim slibuje stamilionové kompenzace, podle zakladatele iniciativy Za autobusy Jiřího Vlasáka to ale nebude stačit.
V Česku koronavirová krize zasáhla kolem 2000 zájezdových dopravců. Kvůli výpadku příjmů mají problém zaplatit zaměstnance nebo leasingové splátky za autobusy.
Nejhorší případ se stal začátkem července na jihozápadě Francie, kde po útoku řidič zraněním podlehl. Hlášené případy jsou z měst Orléans, Dijon nebo z jihu marseillské oblasti.
Prodej nových osobních aut v Evropské unii v červnu zaznamenal meziroční pokles o 22,3 procenta, zaregistrováno bylo o čtvrt milionu osobních vozů méně než ve stejném období loňského roku.
Kolem 50 autobusů projelo v úterý demonstrativně Prahou. Dopravci tím upozornili na kritickou situaci, kvůli pandemii koronaviru přišla většina firem o všechny zakázky, čtvrtina může skončit úplně.
Ztráty zatím Iveco přesně vyčíslené to nemá. Loni ale ve Vysokém Mýtě vyrobili víc než 4500 autobusů, měsíčně se tak může vyrobit kolem 380 dokončených vozů.
Předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj po podání rozkladu kraje správní řízení vedené ve věci tendru zastavil. Původně antimonopolní úřad v prvostupňovém řízení výběrové řízení v září zrušil.
Zda je vysoký zájem spojen s nedělní demonstrací v Praze, však žádný z dopravců nedokázal odhadnout, o tyto linky je totiž podle nich zájem tradičně vysoký. Vyplývá to z informací dopravců.
Náklady na mzdy řidičů autobusů uhradí z rozpočtů kraje. Premiér Babiš se na tom dohodl s předsedkyní Asociací krajů Janou Vildumetzovou a šéfem Odborového svazu dopravy Lubošem Pomajbíkem.