Prodej automobilů v letošním roce klesl meziročně o 30 procent. Nejpopulárnější značkou zůstává Škoda
Prodej nových osobních aut za pět měsíců klesl meziročně o 30,3 procenta na 74 258 vozů. V květnu se trh meziročně propadl o 44,4 procenta. Důvodem je pokles poptávky způsobený koronavirovou epidemií. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Podíl prodeje soukromým osobám vzrostl v květnu na 34 procent z lednových 20 procent. Za pět měsíců roku měly privátní prodeje podíl 28 procent. Z hlediska paliva vedou vozy s benzinovým motorem s 66,6 procenta.
Lufthansa vykázala v prvním čtvrtletí ztrátu 2,1 miliardy eur, plánuje rozsáhlou restrukturalizaci
Číst článek
Neprodávanější značkou zůstává Škoda s s podílem 37,8 procenta a více než 28 000 prodaných vozů - tedy meziročně o 24 procent méně. Konkrétně lidé nejvíce sázejí na vozy Škoda Octavia, kterých se prodalo přes 8000, dále na modely Škoda Fabia s 6246 vozy a Škoda Scala s 2956 vozy.
Z dalších značek následuje Hyundai, který vystřídal Volkswagen, s poklesem o tři procenta na 6552 vozů. Volkswagen pak zaznamenal pokles o 31 procent na 6303 prodaných aut a posunul se na třetí místo. Následuje Dacia s 3438 vozy a pátá Toyota s 3326 prodanými auty.
Registrace lehkých užitkových automobilů klesly o 30,1 procenta na 5916 kusů. V květnu klesly meziročně o 38,3 procenta. První je Volkswagen s 784 vozy, následují Ford s 693 a Fiat, který prodal o 13 aut méně. Registrace nákladních vozidel se snížily o 41,3 procenta na 2662 aut. První je značka MAN s 481 registrovanými vozy, následují Mercedes-Benz a DAF.
Prodej autobusů vzrostl o 14,6 procenta na 564 vozidel, v květnu se zvýšil o 62,6 procenta. První je značka Iveco Bus s 186 autobusy, druhý SOR a třetí MAN.
Kategorie motocyklů zaznamenala letos pokles prodejů o 5,7 procenta na 8083 strojů. V květnu však prodej vzrostl meziročně o 24 procent. První je Honda s 1569 motocykly, následuje Yamaha s prodejem 748 strojů a CF Moto se 715 prodanými motocykly.