autoprůmysl

autoprůmysl v textech na iROZHLASU

Berlín| |Pavel Polák |Komentáře |Komentář

Německo jako stabilní jádro Evropy? Nic jistého

Na Německo jsme si zvykli pohlížet jako na ekonomicky silnou zemi uprostřed Evropy. Spoléhat se, že to tak zůstane, je ale naivní. Spolkovou republiku čekají předprogramované krize, které přijdou.

3:43

|Roman Chlupatý, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Ferrari představilo prototyp s hybridním motorem

Probíhající autosalón ve švýcarské Ženevě potvrzuje revoluci, kterou sektor výrobců vozů prochází. Většina z nich totiž představuje auta s alternativním pohonem. Platí to i o Ferrari, které včera nabídlo veřejnosti prototyp s hybridním motorem.

6:15

|Martin Křížek, Jan Piroch |Ekonomika

Škoda Auto plánuje výrobu nového typu automobilu

Škoda Auto se chystá vyrábět nový typ vozu. Měl by se jmenovat A Entry a podle týdeníku Škodovácký odborář bude jeho největší předností nízká cena, údajně pod 300 tisíc korun. Jeho přesnou podobu i další vlastnosti, včetně ceny, ale automobilka zatím tají. Podle spekulací by se měl vyrábět v závodu ve Vrchlabí a má se podobat modelu Octavia.

3:31

|Roman Chlupatý, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Prodeje aut se v Německu propadly o 4 procenta

Prodeje aut v Německu v lednu zkolabovaly. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů se propadly o 4 procenta na 181 000 vozů a dostaly se tak na nejnižší úroveň od roku 1990. Zájem o nové vozy přitom oslabil už v prosinci a to zejména kvůli odeznívajícím účinkům šrotovného.

Prodej nových automobilů klesl kvůli krizi o desítky procent

|Jan Herget, Jan Piroch |Ekonomika

Jedním z odvětví, které loni nejvíc postihla hospodářská krize, byl automobilový průmysl. Projevilo se to především v poklesu prodeje. Produkci automobilů se následně snažily podpořit také různé vládní programy, jako třeba šrotovné v Německu. To příznivě ovlivnilo i produkci v Mladoboleslavské Škodovce, která loni zaznamenala pokles jen o 2,6 procenta.

6:34

|Tomáš Pavlíček, Lenka Rafaelová |Ekonomika

České automobilky měly i přes krizi úspěšný rok

V letošním roce vyvrcholila ekonomická krize. Přesto se některým společnostem, především v automobilovému průmyslu, poměrně dařilo. Například české automobilky prodaly letos nejvíc osobních aut v historii. Podle informací Hospodářských novin automobilky Škoda Auto, TPCA Kolín a Hyundai Nošovice prodaly celkem zhruba jeden milion a 125 tisíc kusů.

|Robert Mikoláš, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Čína se stává největším automobilovým trhem na světě

V Číně se letos prodá nejvíce aut na světě, až 13 milionů. Čína tak předstihne Spojené státy a stane se největším automobilovým trhem. Prudký nárůst umožňuje velká domácí poptávka i státní podpora. Na druhé straně ale Peking přiznává, že export vozů vyrobených v Číně je stále negativně ovlivněn dopady finanční a hospodářské krize.

4:14

| Rádio Česko, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Česko chce prověřit státní pomoc pro Opel

Česko vystoupilo na ochranu svého automobilového průmyslu a žádá prošetření státní pomoci pro německou automobilku Opel. Ministr průmyslu a obchodu Vladimír Tošovský žádá o prověření miliardové podpory v dopise Evropskou komisi. Napsal to deník E15.