„Faktem je, že nenabízíme to nejlepší. Na stávající platformě vznikají elektroauta, která jen těžko obstojí na trhu,“ říká pro Radiožurnál odborář Thomas Knabl.
„Další růst nelze příliš čekat,“ řekl ve vysílání Plusu vedoucí partner pro oblast automotive a výrobního sektoru společnosti EY Petr Knap. Od příštího roku čeká další expanzi elektromobilů.
Podle autorů studie má Česko k přechodu na uhlíkovou neutralitu horší výchozí pozici ve srovnání s jinými evropskými státy. Do roku 2030 by měly investice dosáhnout 1,2 bilionu korun.
Evropské automobilky by se mohly řídit přísnějšími emisními normami. Návrh normy Euro 7 posuzuje Europarlament. Několik států, mezi kterými je i Česko, je ale proti. Požadují změny.
Už několik dní všechny závody společnosti Škoda Auto nevyrábějí vozy kvůli nedostatku čipů. Kapacitu linek ale omezují nebo výrobu rovnou zastavují i dodavatelé největší tuzemské automobilky.
Podle automobilového analytika Petera Fuße rekordy souvisejí s úspornými programy, které automobilové koncerny zaváděly už před pandemií a pak je během pandemie rozšířily.
Když si Schmittovi vzali hypotéku a koupili dům, zdálo se, že sny manželského páru se stávají skutečností. O dva měsíce později však zjistili, že jejich pracovní místa jsou v ohorožení.
Na Německo jsme si zvykli pohlížet jako na ekonomicky silnou zemi uprostřed Evropy. Spoléhat se, že to tak zůstane, je ale naivní. Spolkovou republiku čekají předprogramované krize, které přijdou.
O možných investicích Japonska v České republice jednal na oficiální návštěvě země předseda poslanecké sněmovny Jan Hamáček z ČSSD. Podle něj má Japonsko zájem především o investice do automobilového průmyslu a hi-tech technologií. Česko by s Japonskem mohlo spolupracovat i v jaderné energetice.
V České republice se vyrobilo během prvních tří měsíců letošního roku o třetinu více aut než ve stejném období loni. Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu to bylo 265.985 kusů.
Probíhající autosalón ve švýcarské Ženevě potvrzuje revoluci, kterou sektor výrobců vozů prochází. Většina z nich totiž představuje auta s alternativním pohonem. Platí to i o Ferrari, které včera nabídlo veřejnosti prototyp s hybridním motorem.
Škoda Auto se chystá vyrábět nový typ vozu. Měl by se jmenovat A Entry a podle týdeníku Škodovácký odborář bude jeho největší předností nízká cena, údajně pod 300 tisíc korun. Jeho přesnou podobu i další vlastnosti, včetně ceny, ale automobilka zatím tají. Podle spekulací by se měl vyrábět v závodu ve Vrchlabí a má se podobat modelu Octavia.
Prodeje aut v Německu v lednu zkolabovaly. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů se propadly o 4 procenta na 181 000 vozů a dostaly se tak na nejnižší úroveň od roku 1990. Zájem o nové vozy přitom oslabil už v prosinci a to zejména kvůli odeznívajícím účinkům šrotovného.
Jedním z odvětví, které loni nejvíc postihla hospodářská krize, byl automobilový průmysl. Projevilo se to především v poklesu prodeje. Produkci automobilů se následně snažily podpořit také různé vládní programy, jako třeba šrotovné v Německu. To příznivě ovlivnilo i produkci v Mladoboleslavské Škodovce, která loni zaznamenala pokles jen o 2,6 procenta.
Ekonomická krize dolehla letos i na automobilový průmysl. Výroba v Evropské unii se propadla více než o pětinu, v Americe byla situace ještě horší. Vlády některých zemí se snažily prodej aut rozhýbat a zavedly šrotovné, daňové úlevy či další různé pobídky.
V letošním roce vyvrcholila ekonomická krize. Přesto se některým společnostem, především v automobilovému průmyslu, poměrně dařilo. Například české automobilky prodaly letos nejvíc osobních aut v historii. Podle informací Hospodářských novin automobilky Škoda Auto, TPCA Kolín a Hyundai Nošovice prodaly celkem zhruba jeden milion a 125 tisíc kusů.
V Číně se letos prodá nejvíce aut na světě, až 13 milionů. Čína tak předstihne Spojené státy a stane se největším automobilovým trhem. Prudký nárůst umožňuje velká domácí poptávka i státní podpora. Na druhé straně ale Peking přiznává, že export vozů vyrobených v Číně je stále negativně ovlivněn dopady finanční a hospodářské krize.
Česko vystoupilo na ochranu svého automobilového průmyslu a žádá prošetření státní pomoci pro německou automobilku Opel. Ministr průmyslu a obchodu Vladimír Tošovský žádá o prověření miliardové podpory v dopise Evropskou komisi. Napsal to deník E15.