Po střetu se zvěří má řidič postupovat jako při jiné nehodě. Jen v minimech případů není nutné volat policii - když je škoda na autě pod 100 tisíc a je jasné, že není zraněný ani člověk, ani zvíře.
Bez definice nemůže policie dodržování bezpečného rozestupu kontrolovat ani přestupky pokutovat. Podle statistik je nedostatečný odstup pátou nejčastější příčinou dopravních nehod.
„Pokud se auto přibližuje, radar zároveň zintenzivní blikání svítilny, takže o vás auto za vámi ví,“ vysvětluje Aleš Rohlík, provozovatel prodejny s cyklistickými potřebami.
Trasy závodů vedou skrz města nebo lesy a diváci fandí velmi blízko. Bezpečnostní standardy se ale zvyšují, zároveň je ale zdokonalování bezpečnosti diváků a závodníků nikdy nekončící proces.
Delší cesty v nevlídném počasí mohou způsobit podrážděnost řidiče za volantem, zdůrazňuje dopravní expert. Podle něj špatná nálada, ale například i bunda nebo těžké boty nejsou to pravé při řízení.
Změna zákona mohla usnadnit zdravotníkům ze zahraničí zapojení do praxe. Informuje o tom Mladá fronta Dnes. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Počet obětí na silnicích chce stát i nadále snižovat. Už příští rok by podle národní strategie nemělo na českých silnicích zemřít víc než 333 lidí. Počet, který letos padl už v srpnu.
Tři a půl tisíce kilometrů neujedou jen cyklisti na Tour de France, ale i jeden starší Australan. Snaží se řidičům aut říct, že cyklisti potřebují při předjíždění rozestup alespoň metru a půl.
Podle dopravního experta Romana Budského by bylo ideální, kdyby policisté na rizikových místech měřili pravidelně, a ne jen nárazově při akcích, jako je třeba právě Speed Marathon.
Nafukovače společnosti Takata dělají automobilovému průmyslu starosti již několik let. Jsou spojovány se zhruba dvěma desítkami úmrtí a 200 zranění po celém světě.
Cestujete-li s kamerou na předním skle do zahraničí, zjistěte si pravidla pro používání v jednotlivých zemích. Dodržování jasných českých pravidel pro záznam cest totiž v cizině nemusí platit.
V letošním roce zemřelo při těchto nehodách osm lidí, loni v období od ledna do července přitom neodjel viník od žádné smrtelné nehody. Zároveň roste i počet zraněných.
Mezinárodní automobilová federace pro závody formulí zavedla od nové sezóny speciální systém Halo. Tříramenná konstrukce nad kokpitem ochrání hlavu pilota například před troskami jiných vozů.
Nehody se nevyhýbají ani nejlepším řidičům. A během posledního týdne prázdnin to platí dvojnásob. V rozhovoru to potvrzují soudní znalci v oboru silniční doprava Vlastimil Rábek a Zdeněk Mrázek.