„Bohužel se jednalo stále o stejný přetrvávající problém průsaků stropní konstrukcí,“ popsala serveru iROZHLAS.cz mluvčí pražské Technické správy komunikací Barbora Lišková.
„Musím přiznat, že mě nejvíce pokořilo řemeslo, které dělám. Vyšívání je středověk a musí to být dokonale dobře odvedená práce. Jsem náročná a vím to o sobě,“ popisuje samu sebe Matragi.
Výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě by se mohl uzavírat, zkušebně a nejspíš jen v ranní a odpolední dopravní špičce. Pražský magistrát to chce posoudit během několika dní. Informaci přinesly servery Echo24.cz a iDNES.cz a potvrdil ji náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Dopravní situace kolem nedalekého Vítězného náměstí je komplikovaná od loňského otevření tunelu Blanka, ještě ji zhoršila nynější oprava Korunovační ulice, která má skončit v prosinci.
Při své cestě po hlavním městě využilo některý ze tří tunelů komplexu Blanka už 30 milionů aut. Od jeho zprovoznění uplyne v pondělí přesně jeden rok. Pražský magistrát přichází s první bilancí. Blanka se třeba zatím předvedla jako velmi bezpečná komunikace. Za celý rok se v ní staly jen čtyři dopravní nehody, při kterých se někdo zranil.
Archeologové se chystají na zkoumání nálezů z pohřebišť, která odhalili pod staveništěm tunelu Blanka. Při budování podzemního komplexu narazili na dvě taková místa. Jedno pochází z desátého století, druhé z osmnáctého. Významné objevy v trase tunelu archeologové nečekali, o to více je překvapil výsledek.
Pražský Městský okruh se díky tunelu Blanka prodloužil na téměř 25 kilometrů. Stále ale chybí skoro devět kilometrů. A zdá se, že ještě dlouho chybět budou, protože příprava stavby je teprve na začátku.
V Praze se v sobotu v osm hodin ráno uzavře více než dvoukilometrový Strahovský tunel, který je součástí městského okruhu. Stavaři a technici jej budou deset dnů napojovat na křižovatku Malovanka a na tunelový komplex Blanka. Uzavírka tunelu skončí v úterý 14. července v pět ráno. Řidiči musí počítat s komplikacemi.
V pražském tunelu Blanka dnes začíná pokládka nových kabelů. Výměna poničených rozvodů přitom měla původně začít už první červnový týden. Podle náměstka pražské primátorky Petra Dolínka z ČSSD může za zpoždění dodavatel technologické části, společnost ČKD Praha DIZ.
Praha se nedohodla ve stanoveném termínu s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS) na částce, kterou má firmě zaplatit kvůli stavbě tunelu Blanka. Arbitráž mezi oběma stranami tak bude pokračovat. ČTK to dnes řekl mluvčí IDS Pavel Kočiš.
Praha podá žalobu na firmu ČKD Praha DIZ, která dodávala technologii do tunelu Blanka. Firma dodala kabely, které nevydržely přívalový déšť. Kvůli poničeným kabelům bylo odloženo plánované zprovoznění tunelu na přelomu března a dubna. Tunel vyjde Prahu na asi 37 miliard korun.
Pražský magistrát zjišťuje, kdo může za poškození elektrických kabelů v tunelovém komplexu Blanka. Výměnu vedení nehodlá platit ze svého. Pokud to bude nutné, bude náhradu vymáhat soudní cestou.
Na tunelovém komplexu Blanka se dál pracuje. Praha se dohodla s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která hrozila, že kvůli dluhům města dnes odejde ze stavby.
2:59
| ČTK, Milan Kopp, Veronika Neprašová, Václav Rokyta|Regiony
Tunel Blanka se do konce roku nejspíš neotevře. Tvrdí to budoucí pražská primátorka Adriana Krnáčová z hnutí ANO. Současné vedení Prahy přitom chtělo tunel otevřít do 2. prosince. Podle Krnáčové to ale kvůli technickým problémům není možné. Kdy by se tunel mohl otevřít, zatím není jasné. Náměstek primátora Jiří Nouza z TOP 09 ale tvrdí, že prosincový termín je pořád reálný.
Rozhodčí soud dnes ve sporu Prahy a stavební firmy Metrostav ohledně nedostavěného tunelového komplexu Blanka očekávaný konečný rozsudek nevynesl. Vzal si dva týdny na rozmyšlenou. Rozhodnutí zveřejní 24. září. Neshody Prahy a Metrostavu se týkají neproplacených faktur za odvedenou práci. Arbitři dnes řešili především cenu Trojského mostu.
Vydlážděné stěny, tříproudová silnice a informační tabule, které upravují rychlost. Tak po šesti letech od zahájení stavebních prací vypadá nejdelší městský tubus v Evropě, pražský tunelový komplex Blanka. Podle Metrostavu je už skoro hotový, Praze by ho chtěl předat do konce září.
Společnost Metrostav už dostala na účet 2,7 miliardy korun, které jí Praha dlužila za dostavbu tunelu Blanka. Metrostav tím podmínil dokončení jeho výstavby. Stavební práce tak znovu zahájí po pěti měsících tuto středu.
Rozhodčí soud rozhodl o dostavbě tunelu Blanka. Metrostav ji musí dokončit do pěti měsíců. Praze pak soud uložil povinnost zaplatit přes čtyři miliardy korun.
Pražský magistrát se dohodl se stavební firmou Metrostav na podobě podkladů nutných k dokončení tunelu Blanka. V pátek chtějí dokumenty předložit rozhodčímu soudu. Ten by tentokrát mohl vynést dílčí rozhodnutí. Materiál je totiž doplněn o technické podrobnosti, o které se obě strany přely.
Termín otevření tunelu Blanka je stále nejasný. Metrostav u rozhodčího soudu neodsouhlasil seznam a vyčíslení prací, které minulý týden předložilo město Praha. Jednání proto soud odročil na 11. dubna. Do té doby musí strany doplnit některé podklady.
U rozhodčího soudu dnes bude znovu pokračovat arbitráž mezi Prahou a firmou Metrostav kvůli dostavbě tunelu Blanka. Hlavní město by mělo předložit seznam a vyčíslení prací, který minulý týden odsouhlasilo zastupitelstvo.
Zastupitelé hlavního města v tajné volbě neschválili seznam stavebních prací za jednu a čtvrt miliardy korun nutných pro dokončení tunelu Blanka. Návrh neprošel kvůli jedinému hlasu.
Rozhodčí soud dnes nevynesl v kauze tunelu Blanka žádné rozhodnutí. Jednání mezi Prahou a Metrostavem bude pokračovat 1. dubna. Arbitři musí prostudovat další materiály, které v uplynulých dnech předložil Metrostav.
Právní zástupci Prahy a stavební firmy Metrostav se po šesti týdnech opět sejdou před rozhodčím soudem kvůli dostavbě tunelu Blanka. Na posledním jednání soud Metrostavu nařídil, aby se do 60 dnů na staveniště tunelového komplexu vrátil. To se ale zřejmě nestane.
Ministryně spravedlnosti Helena Válková z hnutí ANO chce prověřit činnost pražského městského státního zastupitelství. V dopise nejvyššímu státnímu zástupci Pavlu Zemanovi píše, že jde konkrétně o kauzy Opencard a tunelu Blanka.
Do tunelu Blanka se každým dnem vrátí stavební firma Metrostav. Rozhodčí soud jí má každým dnem doručit písemné nařízení, po kterém se stavbaří pustí do prací v hodnotě necelých 50 milionů korun.
Rozhodčí soud bude po 14 dnech pokračovat v řešení sporu mezi Prahou a Metrostavem kvůli tunelu Blanka. Stavební firma chce po Praze uhradit více než dvoumiliardový dluh na fakturách. Hlavní město zase potřebuje ověřit, zda jsou smlouvy s Metrostavem platné, aby se mohlo pokračovat ve výstavbě tunelu.
Metrostav začal se zabedňováním staveniště pražského tunelu Blanka. Provizorně už uzavřel dvě vjezdové rampy. Vstupy do tunelu se zatarasí a bude je hlídat ostraha. Stavbyvedoucí mají za úkol zabednit všechny vstupy na staveniště do sobotního večera. V tu dobu firma přeruší stavební práce kvůli sporu s hlavním městem Praha.
Do sporu mezi pražským magistrátem a Metrostavu zasáhne rozhodčí soud. Ten má řici, jestli město může zaplatit za výstavbu. Praha totiž přestala Metrostavu platit faktury s tím, že původní smlouvy nejsou právně platné.