Zlatá léta prožívaly aerolinie v 80. a 90. letech. Už v roce 1957 se staly Československé aerolinie jedněmi z prvních tryskových dopravců na světě. Později sloužily jako most Východem a Západem.
„Myslím si, že toto závisí především na jejich vlastnících a akcionářích. Společnost, která má záporný kapitál a i záporné výsledky, se těžko může sama z toho dostat,“ popsal situaci ČSA Pruša.
České aerolinie zakončily proces své reorganizace v rámci kterého splatily svým věřitelům 58 milionů korun dluhu. Firma musela v rámci plánu přijmout nové investory a vydat nové akcie.
S rostoucí inflací roste i počet případů domácího násilí, informuje Mf Dnes. Nabíječky bez dozoru můžou podle informací Regionálního deníku skončit požárem. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
ČSA jsou od loňského března v úpadku, v červnu soud povolil jejich reorganizaci, kterou má na starosti mateřská firma Smartwings. O reorganizačním plánu mají věřitelé hlasovat 28. března.
Největší ukrajinská letecká společnost Ukraine International Airlines oznámila, že pojišťovny zrušily pojištění některých jejích letadel při letech v ukrajinském vzdušném prostoru.
Smartwings a ČSA jsou součástí letecké skupiny Smartwings Group. Soud návrhu Smartwings vyhověl, protože je podle jeho odůvodnění spolupráce obou firem z jedné letecké skupiny pro obě přínosná.
V tisku se ve čtvrtek dočtete, že schválením splavnosti Labe mezi Českem a Německem vláda pootevřela dveře kanálu Dunaj-Odra-Labe. Země se zavázaly, že budou udržovat minimální hloubku, píše Deník N.
V pátek vyprší moratorium, které společnost chránilo před věřiteli. Dluh společnosti činí kolem 6,65 miliardy korun, z toho většina je po splatnosti. Vyjádření Smartwings redakce shání.
Dopravce kvůli ztrátám už během loňského roku propustil kolem 300 pracovníků. V únoru pak firma oznámila Úřadu práce záměr propustit až všech 430 zaměstnanců.
Od pátku se budou muset všichni cestující se Smartwings před odletem prokázat negativním testem. Až do teď mohli cestovatelé například do Egypta létat bez něj.
Záměr hromadného propouštění má být součásti restrukturalizace k záchraně firmy. Podle podniku však jde jen o záměr a nemusí to znamenat propuštění všech 430 zaměstnanců.
Mimořádné moratorium platí na maximálně tři měsíce, lze ho ještě za mimořádných okolností o čtvrt roku prodloužit. Během moratoria nelze vyhlásit na firmy úpadek.
Firmu by v následujících týdnech mělo opustit 126 pilotů a stevardů a 18 zaměstnanců z pozemního personálu. Důvodem má být jejich nadbytečnost. Zaměstnance propouští i sesterské Smartwings.
„Srovnáváme tím podmínky na trhu, kdy tyto podniky neměly možnost využívat tuto formu podpory,“ napsal na twitteru ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček za ANO v sobotu uvedl, že výše záruky by měla být mezi 500 a 900 miliony korun, sám by preferoval 800 milionů.
České aerolinie (ČSA) plánují v následujících dnech obnovit ještě další linky. Ve čtvrtek 21. května by měly začít létat do Stockholmu a od 25. května do Bukurešti.
Ve čtvrtečním výběru z médií se dočtete, že cestovní ruch by podle Hospodářských novin mohly nastartovat poukazy na rekreaci pro zaměstnance. Na 400 tisíc lidí bude v Česku podle E15 nezaměstnaných.
Skupina Smartwings, do níž patří dopravci Smartwings a České aerolinie, loni na svých linkách přepravila 8,2 milionu cestujících. Oproti předchozímu roku je to o 7,9 procenta méně.
Ruské letecké společnosti Aeroflot a Uralskije avialinii oznámily, že omezily počet úterních letů na linkách do Prahy. Důvodem bylo rozhodnutí českých úřadů zrušit Aeroflotu povolení k letům do Česka.