Situace může na lidi zasažené povodněmi doléhat později, uvádí koordinátor Diakonie Českobratrské církve evangelické. Dobrovolníci diakonie v České Vsi obcházejí dům po domu a zjišťují potřeby lidí.
Události srpna 1968 si v Praze ve Vinohradské ulici před budovou Českého rozhlasu připomněli nejvyšší ústavní činitelé v čele s prezidentem Petrem Pavlem.
„Městská část si chce nechat na vyhodnocení účinnosti opatření zhruba půlrok, poté může dojít ke zpřísnění,“ říká nezávislý radní pro dopravu Vojtěch Ryvola pro Český rozhlas.
Už jednou narazila, teď Praha 1 zkouší zakázat v noci vjezd do části centra kolem Dlouhé ulice znovu. Server iROZHLAS.cz ale zjistil, že pražský magistrát s omezením noční dopravy nadále nesouhlasí.
Poškozené nebo posprejované soupravy nemohou z bezpečnostních důvodů České dráhy vypravit. Jejich hlídáním se tak zabraňuje případným komplikacím, které by kvůli chybějící soupravě mohly nastat.
„Zpráva posudku doporučuje, že by se nemělo zasahovat způsobem převracení zeminy," říká krajský radní. Policie však s posudkem nesouhlasí a požaduje celkovou sanaci objektu.
Praha 1 chce omezit vjezd autům kvůli hluku v centru města mezi Revoluční a Pařížskou ulicí. V oblasti je řada nočních podniků a objevily se případy, kdy tam turisté v noci vjeli auty a rušili místní.
Vzniknout má nový přestupní terminál pro vlaky, dálkové autobusy a městskou hromadnou dopravu. Cestujících se omezení dotýká změnou směru jízdy a jejím prodloužením.
Organizace Okamžik koordinuje kolem 150 dobrovolníků, kteří ročně pomůžou zhruba stejnému počtu klientů, ať už při trávení volného času, nebo při praktických věcech, jako návštěva lékaře nebo úřadu.
Území pod hrází Hostivařské přehrady je ochráněno před povodní. Stavební firma také upravila pravý břeh v blízkosti hráze, opravila cestu, instalovala nové osvětlení a zajistila svahy proti sesuvu.
Takzvaní chatboti mají na webových stránkách města sloužit obyvatelům. Vyhledávání informací o správě města, platných vyhláškách nebo třeba místních poplatcích by tak mohlo být jednodušší a rychlejší.
Zatímco levé křídlo budují pracovníci od základů, z hlavní středové části a z pravého křídla zbyl skelet budovy. Dělníci tam teď budují technické zázemí.
„Počítám, že by to mohly být dva nebo tři výsadky po nějakých 25 až 30 jedincích. Potřebujeme, aby nám ukázali, jakým způsobem se tam budou orientovat, kde se budou zdržovat, kde budou poletovat."