Okáč skalní býval běžným druhem na skalnatých, stepních místech, po válce ale začal mizet. V krajině totiž ubylo ovcí a koz, které spásaly trávu na potřebnou výšku. Teď dostal motýl novou šanci.
Za polovinou cesty už mají některé ovce dost, stejně jako pes Zachariáš. Ovčáčtí psi jsou někdy natolik zabraní do své oblíbené aktivity, že často zapomínají i odpočívat.
Mloci, čolci či žáby začínají s příchodem jara migrovat, aby se rozmnožili. Jde o vůbec nejnebezpečnější období jejich života. Zoologové proto u rušných silnic staví bariéry, aby je ochránili.
V České republice se kolonie syslů snaží rozšířit Agentura ochrany přírody a krajiny ČR v rámci záchranného programu, díky němuž se podařilo počet syslů v Česku výrazně zvýšit.
Dělníci dnes začali odklízet zeminu z rozestavěné dálnice D8 přes České středohoří. Už hotovou vozovku zasypal v červnu 2013 sesuv nestabilního svahu nad Litochovicemi nad Labem na Litoměřicku. Podle stavbařů bude celé místo průjezdné spolu s dostavbou dálnice D8, tedy v závěru letošního roku.
Dostavbu dálnice D8 přes České středohoří dnes ve Velemíně na schůzce s ministrem dopravy proberou starostové obcí na objízdných trasách. Od roku 2010 se jedná již o páté setkání, na kterém se starostové vyptávají šéfů resortu i Ředitelství silnic a dálnic, jak stavba pokračuje.
Na jedné z objízdných tras nedostavěné dálnice D8 mezi Teplicemi a Lovosicemi zkomplikovala řidičům život ledovka. Mezi Bořislaví a Velemínem směrem na Lovosice se před kopcem zvaným Paškapole utvořila několikakilometrová kolona kamionů. Na místo poslali tepličtí silničáři sypač, který silnici chemicky ošetřil, a auta už místem opět projíždí.
Před 37 lety bylo České středohoří vyhlášené chráněnou krajinnou oblastí. Zasloužilo si to jedinečností přírody a unikátní krajinou. Někteří si ale přírodu pletou s odkladištěm odpadků, jiní zase vyrážejí na lesní cesty na čtyřkolce.
5:09
|Miroslav Zimmer, Jakub Viliš, Květa Moravcová, Veronika Sedláčková, Petr Sehnoutka|Regiony
V severočeském Velemíně se dnes bude jednat o dostavbě dálnice D8 přes České středohoří. Starostové obcí dotčených výstavbou k ní pozvali investora i představitele resortu dopravy a Ústeckého kraje.
Ode dneška je možné začít odpočítávat posledních třicet dní, než se bude moci dokončit dálnice D8 přes České středohoří. Vše záleží na tom, jak dnes v Lovosicích dopadne takzvané ústní projednávání stavebního povolení pro poslední úsek mezi Pracovnicemi a Řehlovicemi.
Poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří bude hotový nejdříve v roce 2012. Zopakovali to účastníci kulatého stolu k dokončení dálnice. Její rychlé dostavbě by podle účastníků jednání pomohla změna zákonů. Ty v současnosti umožňují odpůrcům dálnice, aby na její stavbu podávali žaloby a odvolání. Hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová chce také vyzvat ekologické aktivisty, aby přestali proti dostavbě úseku dálnice D8 přes České středohoří podávat žaloby a odvolání.