V loňském roce se pro chodce zlepšily podmínky například v okolí Národního muzea, kde byly mezi starou budovou a bývalým Federálním shromážděním rozšířeny a předlážděny chodníky.
Statisíce korun vynaloží každoročně Technická správa komunikací (TSK) v Praze na údržbu chodníků s mozaikovou dlažbou. Ta bývá především v centru města často poškozená.
Obyvatelé jabloneckých Rýnovic dlouho usilovali o nové chodníky v ulici Želivského. Na některých místech tam dosud úplně chyběly. Teď je dělníci začali stavět.
Technická správa komunikací (TSK) hlavního města Prahy hlásí, že zima může přijít. Loni celkově použili 25 tisíc tun posypu. Letos už mají opět sklady plné soli a inertního materiálu, například štěrku, který povrch zdrsní. Sůl totiž není možné použít všude.
Chrastava na Liberecku zažila slavnostní chvíli. Vedení města tam spolu se stavbaři a největším zaměstnavatelem zprovoznili po dvacetiletém čekání novou silnici do tamní průmyslové zóny. Teď už budou lidé chodit po nových chodnících do práce a děti do školy bez obav z kamionů.
Ve Žďáru nad Sázavou postavili přechody pro chodce, o které si řidiči ničí pneumatiky. Přechody totiž chrání vysoké obrubníky, které zasahují až ke krajnici. Po setmění jsou tak špatně vidět, že na ně řidiči najíždějí.
Svitavy dostanou peníze na vybudování bezbariérového chodníku na frekventované ulici Sokolovská. Původně chtělo město udělat letos chodníky přístupné pro vozíčkáře na třech ulicích, dotaci dostalo jen na jeden.
Králíky na Orlickoústecku dají letos do oprav místních silnic a chodníků čtyři miliony korun. Podle starostky Jany Ponocné jejich rekonstrukci v posledních letech trochu zanedbali a soustředili se na vylepšování infrastruktury pro cestovní ruch, a tak to chtějí letos napravit.
Chůze po zledovatělém chodníku je velmi nebezpečná, jedno nešťastné uklouznutí může zejména starším lidem změnit celý život. Mnohé radnice, které zajišťují zimní údržbu chodníků, proto každým rokem řeší nepříjemné dilema – solit, nebo nesolit? V Ostravě se sice radní rozhodli pro chemii, vnímají to ale jako volbu menšího zla.
Lidé v České Lípě, kteří chodí pěšky nakupovat z českolipského sídliště Sever k nákupnímu centru Interspar, musí jít nepohodlnou nebo rizikovou cestou. Frekventovanou silnici směrem na Prahu a Nový Bor je možné přejít na dvou místech. K jednomu z nich ovšem nevedou žádné chodníky. Podle radnice je snaha vše dokončit do dvou let.
Rychlost chodců v pražských ulicích se díky sněhu v posledních dnech znatelně snížila, stejné je to i v dalších městech. To, co je pro někoho jen drobná nepříjemnost, a pro děti možná dokonce vítané zpestření, znamená pro lidi se sníženou pohyblivostí vážnou překážku. Často se z nich stávají dočasní domácí vězni. Občanské sdružení Asistence kvůli tomu upozorňuje na to, co označuje za nedostačující systém úklidu sněhu v Praze.
Majitelům psů se nelíbí, že se v hlavním městě solí chodníky. Proto dnes protestovali před pražským magistrátem. Radní ale tvrdí, že bez soli se v zimě při úpravě chodníků neobejdou.
Na ledovce a náledí se za téměř 24 hodin zranily v celé zemi stovky lidí. Řada z nich má právo nechat si zaplatit od majitelů neuklizených chodníků ztrátu na výdělku a bolestné.
Od loňska přitom neplatí povinnost uklízet chodníky pro majitele přilehlých domů. Přešla totiž na vlastníky komunikací, což jsou ve velké většině obce. Změnu prosadil senátor za ODS a teplický primátor, Jaroslav Kubera. Sám však tvrdí: „Nenavrhoval jsem, že není povinnost uklízet, řešil jsem, kdo je odpovědný za schůdnost chodníků."
O tom, jestli v Havlíčkově Brodě správně odklízejí sníh, rozhodne až soud. Žalobu podala Jaroslava Bártů, která si letos v únoru zlomila na chodníku ruku. Žádala odškodnění necelých 30 tisíc korun. Nic ale nedostala s odůvodněním, že chodník byl standardně uklizený. Sama to pochopitelně odmítá.
Kladno už řeší první žádost o odškodnění za úraz na městské komunikaci. Podle novely takzvaného chodníkového zákona má město povinnost odklízet sníh z veškerých chodníků a silnic, které vlastní.
O úklid chodníků města České Budějovice se ode dneška starají dva nové víceúčelové stroje. Do svého vozového parku je zakoupila společnost .A.S.A., která má údržbu komunikací ve městě na starosti. Na úklid chodníků má nyní k dispozici čtyři multikáry a právě dva nové stroje vybavené i GPS navigací.
Jihočeské obce se bouří proti novému zákonu. Ten jim ukládá povinnost odklízet sníh nově i z chodníků. Za ty doposud odpovídali majitelé přilehlých domů. Obcím ve většině případů chybí potřebná technika a její nákup a následný provoz výrazně zatíží obecní rozpočet.
Majitelé domů by neměli odpovídat za škody kvůli stavu cizích chodníků, které leží u jejich nemovitosti. Počítá s tím senátní návrh zákona, o kterém by dnes měli definitivně rozhodnout poslanci. Starost o chodníky a jejich úklid by měla přejít na obce.
V Polsku budou mít vyhřívané chodníky - přesněji řečeno jeden, a to před prezidentským palácem ve Varšavě. Právě na tomto místě nedávno uklouzl a zlomil si ruku premiér Jaroslaw Kaczyński.