Podle studie OECD téměř pětina lidí ve věku mezi 16 a 65 lety neprokazuje lepší výsledky v testech z matematiky a čtení, než by se očekávalo od žáků základních škol.
Lepší výsledky měli žáci, kteří považují texty čtené ve škole za zajímavé. Texty, které čtou děti ve školách, jsou podle většiny žáků ale zajímavé jen občas.
„Děti čtou celým tělem. V našem výzkumu téměř všechny děti jednoznačně odsoudily čtení ve vzpřímené sedící pozici. Jenomže takhle sedí ve škole většinu času,“ upozorňuje Anežka Kuzmičová.
Do dalšího vzdělávání učitelů chce ministerstvo školství investovat 84 milionů korun. Tentokrát se mají naučit, jak lépe vést děti k matematice, finanční gramotnosti a čtení.
Testy čtenářské gramotnosti odhalily stejné nedostatky u středoškoláků jako u žáků základních škol. Studenti druhých a třetích ročníků neumějí například interpretovat text. Vyplývá to z výsledků společnosti SCIO, která dnes dopoledne prozradí přesnější údaje.
13. říjen je pro Českou republiku a Velkou Británii ‚knižním superčtvrtkem‘. Zatímco ve Velké Británii jde už o zavedenou událost, pro Čechy je to novinka. Poprvé se dohodlo celkem 9 nakladatelů a v jeden jediný den vydávají své nejlákavější novinky.