„Lávky nebyly úplně v kritickém stavu, ale vyžadovaly opravu. Odstraňuje se starý nátěr, doplňují se svary nebo také výztuhy,“ přibližuje místostarosta Strakonic Rudolf Oberfalcer.
Další miliony korun ročně dává kraj z kapitoly cestovního ruchu na projekty cyklostezek, drobnou údržbu, mobiliář, informační tabule, značení, průvodce a mapy.
2:45
Mohelnice (Šumpersko)||Michal Poláček|Zprávy z domova|Reportáž
Podjezd vznikne z bývalého odvodňovacího kanálu. Dělníci ho nyní prohlubují a kopou při tom pod úroveň původních základů. Musí tak pod kolejemi vylít speciální betonovou vanu.
Lidé si mohli prohlédnout zblízka i nejdelší lanový most v Česku s pylonem vysokým jako Petřínská rozhledna. Auta by měla po nové silnici za miliardu a půl korun jezdit od 5. prosince.
Kolový jeřáb s nosností 450 tun už stojí na místě a bude zvedat hlavní, více než 110 metrů dlouhý díl lávky, který bylo potřeba smontovat dohromady z několika segmentů.
„Nejvzdálenějšího účastníka budeme mít z Los Angeles. Máme tam i jednoho Argentince,“ říká pro Český rozhlas Zlín hlavní organizátor srazu lehokol Jan Galla.
„Koncepce je naučit jezdit cyklisty ve skupině a technicky, aby uměli projíždět zatáčky a ovládat kolo. Máme 250 různých závodníků ve startovní listině. Vypadá to dobře,“ říká organizátor.
Ředitel závodu Martin Kment podle serveru ZDopravy.cz tvrdí, že o zakrytí přejezdu nevěděl. Policie se už případem zabývá. Viníkovi může hrozit pokuta až 300 tisíc korun.
„Dostanete se na místa, kde jsou popadané stromy, a říkáte si: ‚Přes to nemůžu v životě přejet.’ A nakonec to dáte,“ popisuje závod 1000 mil cyklista Martin Rendl.
„Pár let zpátky tady byla smrtelná nehoda cyklisty na elektrokole, který se snažil překonat tu komunikaci,“ popisuje situaci starostka Ostravice Pavlína Stankayová (KDU-ČSL).
Na začátku byli čtyři vysokoškoláci, kteří jeli na kole z města Čeng-čou do 50 kilometrů vzdáleného Kchaj-fengu, aby ochutnali kuan-tchang-pao, tedy místní druh polévkových knedlíčků.
Olympijské trasy jsou vyznačené fialovými čtverci s heslem „Paris 2024“. Městem vede úplně nová cyklostezka a nově tu postavili také velké parkoviště pro kola.
Cyklisté patří mezi zranitelné účastníky silničního provozu. Policisté v Plzni a na jihu Moravy proto vyrazili do terénu, aby připomněli cyklistům, co by jim při jízdě na kole nemělo chybět.
V cíli bezmála dvousetkilometrové trati měl náskok 36 sekund před norským cyklistou Jonasem Abrahamsenem. Ve žlutém trikotu pojede slovinský vítěz Gira d'Italia Tadej Pogačar.
Cyklisté si na lesních svazích staví nelegální tratě s překážkami. Ničí při tom přírodu a plaší lesní zvěř. Při vzniku tratí se také likviduje lesní hrabanka a malé sazeničky, zlobí se lesníci.
Období prázdnin je pro záchranáře z horské služby jedno z nejnáročnějších. Kromě cyklistů se objevují ve statistice i zranění lezců na skálách, pěších a dalších sportovců i nesportovců.
„Její výstavba měla skončit v minulém roce, ale bohužel se na místě objevily nevhodné zeminy, které bylo potřeba zlepšit. Aby do budoucna ta cyklostezka nesedala,“ objasňuje Josef Richter.
„Musíme s lidmi neustále komunikovat a vysvětlovat jim, proč to není žádoucí, aby tam jezdili na kolech,“ vysvětluje Starosta Václav Krtek (Osek všem).
„Pokud se auto přibližuje, radar zároveň zintenzivní blikání svítilny, takže o vás auto za vámi ví,“ vysvětluje Aleš Rohlík, provozovatel prodejny s cyklistickými potřebami.
Takzvaný bikesharing dotovalo město loni v pilotním provozu. Projekt trval od 11. dubna do 30. září a za tu dobu využili lidé bezplatná sdílená kola ke 102 000 jízd.