Granáty, pancéřové pěsti a další torza zbraní z druhé světové války nacházejí archeologové na stavbě dálnice D3 u hranic s Rakouskem. Kolem Dolního Dvořiště a Rybníku prošlo roku 1945 několik armád.
Správa železnic uvedla, že když se stavba dálnice chystala, tunel v projektu byl, pak z něj vypadl. Rýdl řekl, že ho silničáři z plánu vypustili po mnoha jednáních za přítomnosti ministerstva dopravy.
Skoro třináct naplánovaných kilometrů dálnice D3 na jihu Čech čeká na zhotovitele. Stavět by mělo začít ještě letos, navazující rakouská strana ale ještě očekává zdržení kvůli odpůrcům projektu.
I když má na místě mimo jiné vzniknout více než 440 parkovacích míst, podle starosty Jiřího Borovky (STAN) to pro obyvatele významnou zátěž znamenat nebude.
Na zledovatělé vozovce se mezi 48. a 50. kilometrem stalo šest dopravních nehod, z toho dvě ve směru na Prahu a čtyři v opačném směru na Liberec. Při jedné z nehod ve směru na Liberec zemřela žena.
Připravovaná trasa dálnice na jih Čech má řadu kritiků. Spolek Alternativa středočeské D3 v tiskové zprávě zaslané ČTK uvedl, že verdikt soudu nesouvisí s celkovým schvalovacím procesem k dálnici.
Kvůli situaci se zřejmě o rok zpozdí i stavba části D3 Třebonín - Kaplice nádraží. U úseku Třebonín - Kaplice podala nejvýhodnější nabídku právě Metrostav Infrastructure, nabídla 1,87 miliardy Kč.
V českém tisku se dočtete, že dostavba dálnice D3 na Benešovsku se znovu protáhne. Ministerstvo totiž zrušilo rozhodnutí, která udělovala výjimku z ochrany chráněných druhů živočichů, píše Právo.
O vyvlastnění rozhodne krajský úřad Jihočeského kraje. Někteří majitelé se chtějí vyvlastnění bránit. Dálnice D3 má propojit Prahu s Českými Budějovicemi, odkud má pokračovat na hranice s Rakouskem.
Premiér ve středu v Jílovém u Prahy na adresu odpůrců takzvané západní varianty D3 řekl, že o dálnici rozhodla vláda už před 20 lety a že nelze vyhovět všem.
Majitel pozemku podal v dubnu žalobu proti vyvlastnění pozemku, přes který měla vést dálnice D3. U soudu ale neuspěl a Ředitelství silnic a dálnic tak může dostavit posledních 50 kilometrů.
Jde o úsek dlouhý 400 metrů. Vlastníkům pozemků navrhlo Ředitelství silnic a dálnic odškodnění téměř 20 milionů. Podle šéfa silničářů Rýdla musí o výši odškodného rozhodnout soud.
Obhajobu exšéfa Lesní správy Lány platí stát, píší Lidové noviny. A ministerstvo vnitra blokuje podle deníku Právo stavbu větrných elektráren. Více v přehledu tisku Radiožurnálu.
Stavba dálničního obchvatu Českých Budějovic nabere zřejmě několik let zpoždění a stejně na tom jsou i další úseky dálnice D3 z krajského města na hranici s Rakouskem. Důvodem jsou zastaralé posudky vlivu staveb na životní prostředí, které bude nutné udělat znovu. Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) na besedě s obyvateli Jihočeského kraje v Českých Budějovicích připustil, že dálnice do Rakouska bude stát možná až v roce 2025.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes oficiálně zahájilo stavbu už třetího úseku dálnice D3, a to na jihu Čech. Konkrétně jde o část mezi Bošilcem a Ševětínem.
Další část dálnice D3 na jihu Čech postaví sdružení firem MTS, Swietelsky a Doprastav. Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic. Úsek mezi Bošilcem a Ševětínem bude dlouhý přes osm kilometrů a je na něm třeba vybudovat mimo jiné devět mostů. Stavět by se mohlo začít letos v září, první řidiči by se mohli úsekem projet za tři roky.
Dnes slavnostně začala stavba dalších více než osmi kilometrů dálnice D3. Dělníci budou pracovat na dvou úsecích, a to na pětikilometrové části Veselí nad Lužnicí - Bošilec a zhruba tříkilometrovém úseku Borek - Úsilné. Na zahájení stavby se přijeli podívat i premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) a ministr dopravy Dan Ťok (ANO).
Další dva úseky dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi postaví stavební společnosti Strabag a Eurovia. Vítěze tendrů za zhruba miliardu korun vybralo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Stavební firmy Strabag, Metrostav, Eurovia a Inženierske stavby žalují stát za to, že jim neproplatil faktury za dálnici D3. Ředitelství silnic a dálnic považuje nároky stavbařů za nedůvodné a odmítá dálnici převzít kvůli závadám a nedodělkům. Informaci přinesl deník E15.
Obyvatelé českobudějovické městské části Nové Vráto nechtějí pod dálniční přivaděč, který je podle nich zbytečný. Za radními dnes přišli s náhradním řešením, které by dopravu vedlo přes průmyslovou zónu. Znamenalo by ale změnu územního plánu.
Zástupci logistického centra firmy HVN Logistik nechtějí dál bránit dostavbě dálnice D3 u obce Hůry na Českobudějovicku. Netrvají na přímém napojení na dálnici a žádají napojení areálu na jinou komunikaci. Jihočeský kraj po dnešním jednání souhlasí.
Zejména řidiči kamionů by se měli připravit na častější kontroly v Plané nad Lužnicí. Policie tak chce alespoň částečně kompenzovat neúspěšnou snahu tamní radnice, která navrhovala tonážní omezení nákladní dopravy projíždějící městem.
Stavba plánované dálnice D3 ve středních Čechách se příští rok pravděpodobně o moc velký kus vpřed neposune, alespoň podle odhadů ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Zatím stále chybí definitivní rozhodnutí, kudy dálnice povede a kdy se začne stavět.