Obyvatelé Českých Budějovic žádají změnu územního plánu, dálniční přivaděč pod okny nechtějí
Obyvatelé českobudějovické městské části Nové Vráto nechtějí pod dálniční přivaděč, který je podle nich zbytečný. Za radními dnes přišli s náhradním řešením, které by dopravu vedlo přes průmyslovou zónu. Znamenalo by ale změnu územního plánu.
„Už teď je Hlinská ulice velmi rušná. Přivaděč do této situace přivádí další tranzitní dopravu z dálnice,“ myslí si mladá žena.
„Znehodnotí to celé okolí, hodnotu bydlení, domů, pozemků,“ doplňuje jí další obyvatel Nového Vrátna.
Místní proto založili občanské sdružení a sepsali petici proti jeho výstavbě. Podle nich totiž vůbec není potřebný.
O problémech s dálničním přivaděčem od D3 do Českých Budějovic natáčela reportérka Jitka Cibulová Vokatá
„Na Rudolfovské je plánovaný kruhový objezd, myslím si, že má svoje opodstatnění. Z něj se dá přes průmyslovou zónu doprava krásně vytáhnout přes území, které je v současné době neobydlené,“ tvrdí člen sdružení Rudolf Střítecký.
Náměstkyně primátora Ivana Popelová (Hnutí občané pro Budějovice) nedává takovému návrhu mnoho šancí na úspěch.
„Není možný zrealizovat podle stávajícího územního plánu. Pokud by se měl realizovat, znamená to přehodnotit celý dopravní skelet města, což určitě není jednoduchá záležitost,“ vysvětluje náměstkyně Popelová.
Občanské sdružení bude ve svém boji i nadále pokračovat. V následujících dnech jeho členové podají žádost o změnu územního plánu.
Letos se začne stavět pět úseků, včetně obchvatu Budějovic
Letos by se měly kromě budování obchvatu Českých Budějovic začít stavět další čtyři úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným o celkové délce 27,6 kilometru. První dva za zhruba čtyři miliardy korun se měly stavět už loni, ale zkomplikovalo se výběrové řízení na zhotovitele.
Jde o úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a Borkem a Úsilným. V těch už dříve zvítězila firma Skanska, kvůli nízkým cenovým nabídkám ale výběrové řízení zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Výběrová komise jmenovaná vládou musí rozhodnout o tom, zda Skanska za stavby skutečně požadovala podnákladové ceny.
Vláda pak začátkem března schválila vypsání tendrů na výstavbu nových úseků dálnice D3 z Bošilce do Ševětína a ze Ševětína do Borku. První z veřejných zakázek představuje stavbu téměř 11 kilometrů dálnice za 1,7 miliardy korun. Druhý osmikilometrový úsek má podle ministerstva dopravy vyjít na 2,3 miliardy korun.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V provozu už je 42kilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na celou stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.