ak pozitivní výsledky, jako ve zprávě o hospodaření mladoboleslavské Škody, slyší dnes člověk jen výjimečně. Bohužel to patří mezi zprávy, které říkají něco jiného, než se na první pohled zdá.
Průměrná cena nejprodávanějšího benzinu Natural 95 stoupla za sedm dní o 68 haléřů na 39,77 koruny za litr. Za litr nafty teď řidiči dají průměrně 39,12 koruny.
Odvolací senát potvrdil rozhodnutí soudu v Mladé Boleslavi, podle kterého české právo společnou žalobu prostřednictvím společnosti Safe Diesel nedovoluje.
Ceny benzinu a nafty se opět mění. Zatímco benzin zdražuje, nafta se dostala pod 35 korun. Ta v Česku stála před rokem v průměru o 12 korun víc než letos, cena benzinu byla vyšší o sedm korun.
Za poslední týden diesel zlevnil o 22 haléřů na 35,86 koruny za litr. Cena benzinu za stejnou dobu klesla o devět haléřů na 37,29 Kč za litr. Předpokládá se další pokles cen.
Maďarské čerpací stanice musí paliva prodávat za státem určenou cenu 480 forintů, tedy asi 30 korun za litr. Vláda Viktora Orbána minulý týden oznámila, že opatření prodlužuje až do začátku července.
Hosté Debaty Plus diskutovali například o roli bankovního sektoru v přechodu na zelenou ekonomiku, nutnosti změny systému českého školství nebo o tom, které daně by se v Česku měly zvýšit nebo snížit.
Takzvaná ultra nízkoemisní zóna se rozšířila prakticky na celé širší centrum města. Benzinová auta musí splňovat normu Euro 4, dieselová dokonce nejpřísnější normu Euro 6.
Německý deník Handelsblatt ve své analýze uvádí, že se od těchto vozidel odklání hlavně soukromí zákazníci, zatímco firmy si je pořizují kvůli výhodným státním subvencím.
Skandál označovaný jako dieselgate vypukl v roce 2015, kdy německý výrobce Volkswagen přiznal, že namontoval do 11 milionů vozů software, který při testování falšoval hodnoty výfukových plynů.
Boom obchodování s ojetými vozy zažívá i Česká republika. Nízkoemisní zóny se zákazem vjezdu pro starší typy dieselových vozů v Česku, ale ani v Polsku, Chorvatsku a Srbsku zatím zavedeny nejsou.
Bonus pro nákup nového auta z nabídky Škody platí při odevzdání naftového vozu plnícího starší emisní normy Euro 1 až 4, tedy vyrobených zhruba do roku 2009.
Vláda chce, aby veškeré náklady na úpravu motorů hradili výrobci. Ministr dopravy řekl, že byla dosažena politická dohoda a o podrobnostech jejího zavedení včetně finančních podmínek se stále jedná.
U příležitosti výročí největšího skandálu v moderních dějinách automobilismu server iRozhlas.cz vyzpovídal autora knihy o Dieselgate a reportéra deníku The New York Times Jacka Ewinga.
V německém Braunschweigu začal klíčový soud v kauze Dieselgate. Investoři a akcionáři požadují po automobilce Volkswagen odškodnění v přepočtu přes 230 miliard korun.
Hamburk se jako první německé město rozhodlo omezit starším dieselovým autům průjezd centrem města. A to kvůli špatnému ovzduší. Zákaz platí od čtvrtka.
Německý Hamburk se snaží o zlepšení ovzduší v centru města. Zavedl proto zákaz vjezdu do dvou hlavních ulic pro auta, která mají starý dieselový motor. Omezení začne platit od konce května.