V chorvatském Splitu podle stanice N1 nefungují semafory, městem znějí sirény záchranných služeb. Proud nemá ani Dubrovník, Zadar, Omiš, Makarska a řada dalmatských ostrovů.
Vlna zdražování na chorvatském pobřeží šokuje turisty čím dál více. Viníkem přitom podle informací médií není pouze vysoká inflace, ale i růst cen po zavedení eura na začátku roku.
Dalmácie je nádhernou částí Chorvatska, letecky kousek od Prahy, a já prodloužený víkend v Dubrovníku mohu nejenom po gastronomické stránce vřele doporučit.
Lanový most postavený čínskou společností je vzácným počinem svého druhu v době, kdy se Evropa obává, že Čína chce posílit svůj ekonomický vliv prostřednictvím investic do infrastruktury.
„Dosud jsme byli zvyklí, že v Maďarsku je nejlevnější tankování. To platilo jen do předminulého týdne,“ upozorňuje Igor Sirota z automotoklubu. Teď tam platí jiné ceny pro místní a jiné pro cizince.
Populace úhoře podle odborníků v posledních desetiletích postupně klesala kvůli rozšiřování zemědělství, ale zdá se, že jí krab modrý zasadil velkou, ne-li poslední ránu.
Momentálně je na chorvatském pobřeží asi 600 000 turistů, z nichž mnoho pobývá na Istrii, kde počet Slovinců a Němců přesáhl 80 procent jejich počtu v loňském roce.
I kvůli Hrám o trůny do města některé americké aerolinky zavedly přímé spoje a do města denně připlouvaly velké výletní lodě. Město pod tlakem turistů i UNESCO počty turistů začalo omezovat.
„Čína mezi rokem 2017 a 2018 navýšila prodeje do České republiky o šest miliard dolarů, kdežto naše vývozy stouply jenom o 160 milionů,“ uvedl po jednání Babiš.