Právní analýza ukazuje, že harmonogram schvalovacích procesů neodpovídá očekáváním investora. A je tak nepravděpodobné, že by se za stávajících podmínek podařilo projekt dotáhnout.
Teplárna zásobuje teplem většinu Ústí nad Labem. Nejstarší ze současných kotlů pochází z roku 1948, ten nejnovější instalovali před víc než pětatřiceti lety.
„V červnu jsme se dozvěděli, že v okolí osady Dukla odkoupila firma Geomet pozemky. Teď v prosinci jsme se dozvěděli, že se tam má dovážet 50 tisíc tun kyseliny sírové ročně,“ říká starosta Újezdečku.
V ložisku u Cínovce se nacházejí podle odhadů tři procenta světových zásob lithia, které se využívá pro výrobu baterií do aut. Těžba má odpůrce v Česku i Německu, má začít v letech 2026 až 2028.
Výrobní linku chce firma postavit v areálu poblíž hlavního vlakového nádraží. Původně měla linka stát v nedalekých Biskupicích, proti tomu ale protestovali místní.
Společnost Carthamus plánuje v Přísečné rozšířit areál energobloku. V novém kotli by spalovala až 80 tisíc tun odpadu ročně. Má jít o tuhá alternativní paliva.
Jednatel společnosti Odpady Písek Jakub Šimoník připouští zvýšení emisí v ovzduší kvůli rozšíření recyklační plochy. I to je přitom podle něj lepší než skládkování odpadu, který by se dal zrecyklovat.
Tzv. úsek 519 je jednou ze čtyř částí pražského vnějšího okruhu, které zbývá dostavět. Předpokládaný termín zahájení stavby je rok 2024 a dokončení 2028.
Rakousko nesouhlasí s dostavbou jaderné elektrárny Dukovany. Uvedlo to ministerstvo udržitelnosti a cestovního ruchu, které spravuje agendu někdejších ministerstev životního prostředí a zemědělství.
Nový zdroj bude postupnou náhradou nynějších čtyř bloků Dukovan. Většina dotčených obcí se záměrem výstavby souhlasí, uvedlo ministerstvo. Dukovanská elektrárna je v provozu od roku 1985.
Plánovaný úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 dostal kladné stanovisko posouzení vlivu na životní prostředí EIA. Součástí je 40 podmínek pro další zmírnění vlivů na životní prostředí.
Nedostavěnou silnici v Ostravě možná čeká posuzování vlivů na životní prostředí. To by mohlo trvat roky. Rozhodnutí krajského úřadu, podle kterého takzvaná EIA není potřeba, zrušilo ministerstvo životního prostředí.
Lidé v Bouzově-Hvozdečku na Olomoucku chtějí zabránit dobývání vápence. Rozhodnutí o tom, kde se bude těžit, podle nich vydal báňský úřad protizákonně. Těžební firma totiž v té době ještě neměla hotové posouzení vlivu na životní prostředí. V případu tak bude rozhodovat soud.
Senátoři schválili zákon, který u deseti vybraných dopravních staveb řeší potíže s posudky jejich vlivu na životní prostředí. Stavět bude možné bez nutnosti posudky opakovat. Změna převede stavby do zvláštního režimu, kdy má stačit místo posudku stanovisko ministerstva životního prostředí.
Desítka klíčových dopravních projektů možná nebude potřebovat nový posudek vlivu na životní prostředí (EIA). Poslanci dnes schválili změnu zákona, která tyto stavby převede do zvláštního režimu. Snahou je urychlit stavbu vybraných silnic a dálnic.
Ministr Richard Brabec z hnutí ANO rozhodl, že ministerstvo životního prostředí opět projedná posudek vlivu na životní prostředí pro rozšíření Letiště Vodochody. Předloni ho zrušilo pro údajné chyby. Přípravy na projekt pokračují. Poté, co ministerstvo posudek projedná, chce vedení letiště zažádat o územní rozhodnutí.
Vláda na příští schůzi projedná novelu zákona o posuzování vlivu staveb na životní prostředí (EIA). Oznámil to premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka v pořadu Otázky Václava Moravce. Předloha by umožnila zrychlit výstavbu 11 vybraných dopravních projektů.
Více než polovina stavebních firem očekává, že problém s posuzováním vlivu staveb na životní prostředí zpomalí výstavbu. Vyplývá to z průzkumu zpracovaného analytickou společností CEEC Research. Několik desítek projektů má v Česku zastaralé posudky vlivu na životní prostředí, tedy proces EIA. Jsou podle zákona z doby, kdy Česko ještě nebylo v Evropské unii. Taková hodnocení osmadvacítka neuznává a žádá nová, jinak nebude možné čerpat na stavby evropské peníze.
Vláda chce urychlit výstavbu některých dopravních staveb. Ministerstvo životního prostředí kvůli tomu do konce května připraví novelu zákona, která umožní stavět 11 vybraných klíčových dopravních staveb bez opakovaní procesu EIA, tedy posuzování jejich vlivu na životní prostředí. Podle novějších předpisů Evropská komise vyžaduje opakování posudků zhruba u stovky projektů.
Do šesti let by mohl být hotový Pražský okruh mezi Běchovicemi a dálnicí D1, stále ho ale brzdí posudky EIA. Řešením by podle některých mohlo být částečné zatunelování stavby. Plánovaný nový úsek okruhu v délce 12,5 kilometru by měl do velké míry ulevit obyvatelům pražského Spořilova a dalších pražských čtvrtí, které jsou zasaženy nadměrnou kamionovou dopravou.
Stavba dálničního obchvatu Českých Budějovic nabere zřejmě několik let zpoždění a stejně na tom jsou i další úseky dálnice D3 z krajského města na hranici s Rakouskem. Důvodem jsou zastaralé posudky vlivu staveb na životní prostředí, které bude nutné udělat znovu. Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) na besedě s obyvateli Jihočeského kraje v Českých Budějovicích připustil, že dálnice do Rakouska bude stát možná až v roce 2025.
Celkem 64 dopravním stavbám v Česku hrozí, že se zdrží jejich výstavba. Po jednání ekonomických ministrů to řekl premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD. Důvodem je požadavek Evropské unie na nové posudky vlivu staveb na životní prostředí, ty původní totiž vznikly na základě více než 20 let starého zákona.
Česku podle ministra dopravy za hnutí ANO Dana Ťoka hrozí, že přijde až o 40 miliard korun z evropských peněz na dopravu. A to v případě, že se nepodaří dopravní projekty znovu schválit podle novely zákona o posuzování vlivu na životní prostředí.
Letiště Vodochody podá příští týden žalobu na ministerstvo životního prostředí. Stěžuje si na to, že úřad zrušil ekologický posudek k rozšíření letiště. Informuje o tom deník E15.
Letiště ve středočeských Vodochodech se zatím nemůže rozšiřovat. Ministerstvo životního prostředí změnilo své rozhodnutí a zrušilo klíčový ekologický posudek. Úřad našel chyby v posouzení vlivu stavby na vodní hospodářství, znovu také přezkoumal hlukovou zátěž.