Ředitel poradenské společnosti AlixPartners Alexandre Marian očekává, že čínské firmy budou v Evropě dál expandovat. Potřebují obejít místní cla, aby se vyhnuly snížení zisku nebo zdražení svých aut.
Podle ministra dopravy se Evropa nemůže uzavřít před čínskou konkurencí, byť je často neférová oproti podmínkám, které mají tuzemské automobilky. Čínská vláda vydává masivní vládní podporu inovacím.
Elon Musk přitom vytvoření cenově dostupného elektromobilu pro masy označoval za svůj dlouhodobý cíl. Ještě v lednu tvrdil, že s výrobou začne v roce 2025.
Loni se podle Svazu dovozců automobilů registrovalo skoro 400 nových lehkých užitkových vozů do 3,5 tuny na elektriku. To je meziročně nárůst skoro o trojnásobek, v roce 2022 to bylo 134 kusů.
Auta odepsaná v Severní Americe už dlouho končí ve východoevropských opravnách ochotných napravit škody, kterých se američtí a kanadští mechanici nechtějí ani dotknout.
Největší podíl a největší růst mají mít čistě bateriové vozy, kterých bude téměř 35 milionů, tedy o 224 procent více než nyní. Naopak nejméně populární budou plug-in hybridy.
Největšímu výrobci automobilů v České republice poklesla výroba vozů o více jak dvacet tisíc. V příštích letech chce Škoda Auto pokračovat hlavně v elektrifikaci.
Lamborghini do dvou až tří let převede celou svou modelovou řadu, včetně sportovních vozů Huracan a Aventador a SUV Urus, na hybridní pohon. Tento harmonogram však znamená, že zaostává za Ferrari.
Podle Regana se jedná o „obří krok vpřed“ ve snaze splnit klimatické cíle Bidenovy administrativy. Opatřením se podle něj zároveň „vydláždí cesta k plně elektrické, bezemisní budoucnosti dopravy“.