Zvýší se také minimální limity pojistného plnění v případě újmy na zdraví, smrti nebo majetkové škody. Ve všech případech se limit zvyšuje z nynějších 35 milionů na 50 milionů korun.
Desítky řidičů na D1 mezi Kývalkou a Ostrovačicemi na Brněnsku vyděsil v polovině prosince cyklista jedoucí v odstavném pruhu s igelitkou zavěšenou na řídítkách.
Loni měli záchranáři v létě 2918 zásahů, z toho v 1003 případech zasahovali u cyklistů. U majitelů elektrokol v minulém roce vzrostl počet úrazů o třetinu.
„Lithiové akumulátory jsou náchylné na správnost nabíjení a na bezvadný stav. I při mírném přebíjení, podbíjení nebo při poškození obalu může dojít k požáru nebo roztržení akumulátoru,“ upozorňují.
V tisku se v pondělí dočtete, že kromě cen bytů rostou i náklady na jejich užívání. Vzrostly o 11 procent. Vyšší ceny ovlivňují dražší materiál i vyšší náklady na řemeslníky, píší Lidové noviny.
Oblíbenost elektrokol v Česku pořád roste. Zatímco v roce 2019 se jich v zemi prodalo kolem 80 000 kusů, loni to bylo 120 000. Většímu rozmachu ale brání nedostatek součástek a složitá logistika.
Deník píše o nové soše svaté Korony na nádvoří zámku v Moravské Třebové. Právo píše o tom, že policisté po čtyřech letech trestního řízení obvinili vydavatele knih popírajících nacistické zločiny.
Na Těšnově, přímo pod magistrálou, bylo donedávna parkoviště. Teď jsou tu postavené nákladní kontejnery a stojan a nabíječka na elektrokola. Právě odtud mají kurýři se zásilkami do města vyrážet.
Prodej elektrokol se každým rok zvyšuje, zvyšuje se ale také jejich počet, které si nechávají majitelé nelegálně upravovat. Většinou chtějí zvýšit maximální rychlost z 25 na 50 km za hodinu.
Školáci by se měli učit jen v oddělených skupinách, problémem jsou ale družiny a zájmové kroužky, kde se nakonec děti mísí, píší Lidové noviny. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Podle Radima Brože ze společnosti 4EVER navíc už neplatí, že elektrokola si pořizují jen senioři. Neobvyklá nejsou kola s pohonem ani pro mladé. Spíš než věk tak rozhodují finanční možnosti.
Během nouzového stavu v Česku vzrostl počet týraných dětí, píše Mf Dnes. A pěstitelé na jihu Moravy hlásí méně okurek, píše Deník. Více si přečtěte ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
V pátek se česká média věnují také významné roli praktických lékařů v dalším boji s koronavirem. Praktici budou na podzim rozhodovat, koho je třeba testovat přednostně.
Jedním z příkladů může být i elektrická tříkolka Zbee, která se uplatní také jako taxi nebo sdílené auto. Nemá ocelový rám, je vyrobená z kompozitních materiálů a na její pohon stačí malá baterie.
Výletníci obviňují cyklisty na elektrických kolech, že se řítí stezkami plnou rychlostí, aniž by měli zkušenosti s běžnými koly bez motoru. Vzniká tak nebezpečí srážky s pěšími turisty.
Biker Jaroslav Kulhavý patřil mezi hlavní hvězdy středečního závodu elektrokol na mistrovství světa. Při premiéře nové disciplíny na šampionátu dojel pátý a přes počáteční rozpaky si závod užil.
Sucho ohrožuje české pivo. Právo píše, že kvalita ječmene klesá. Deník píše, že Češi načerno zrychlují svá elektrokola - v případě nehody ale za ni mohou oni. Více v přehledu tisku Radiožurnálu.
V pondělních novinách se dočtete o fitness na procvičování mozkových závitů, elektrokolech i chystané strategii boje proti závislostem. Víc najdete v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Turisté si mohou od letošního roku projet Šumavu i na elektrickém kole, skútru nebo v elektroautě. K přírodě šetrnější vozidla nabízí zájemcům několik půjčoven, například v Dobré Vodě, Modravě nebo Prášilech. Dopravní prostředky ujedou i přes sto kilometrů a umožní turistům zdolat převýšení, aniž by se zadýchali. Elektrovozidla ale mohou používat i ti, kteří se kvůli svému věku nebo zdraví výletů vzdali.
Pražské záchrance se osvědčily výjezdy na elektrokole. Zaměstnanci na bicyklech jezdí po městě už dva měsíce a za tu dobu ošetřili celkem 17 zraněných, většinou šlo o drobné úrazy. O prázdninách vyjíždějí pražští záchranáři stále častěji také k úrazům dětí.