„Věříme, že najdeme řešení, které umožní zachovat komfortní doručování zásilek obyvatelům Litomyšle, aniž by byl negativně ovlivněn vzhled historických částí města,“ řekla mluvčí společnosti Alza.
Projekt je novou šancí pro architekty a restaurátory, kteří chtějí zachránit staré budovy, o jejichž zachování měli obavy vzhledem k byrokracii, korupci a právním restrikcím.
Umělá hrací plocha na pelhřimovském náměstí vyvolala bouřlivou diskusi. Někteří obyvatelé jsou přesvědčeni, že se pestrobarevné dlaždice s plastikou ježka a šneka do historického centra nehodí. Zejména rodiče s dětmi jsou ale s dětským hřištěm spokojeni.
Jindřichův Hradec letos zahájí rekonstrukci staré radnice na náměstí Míru. Opravy domu z 15. století budou stát 36 milionů korun. Město na ně získalo jedenáctimilionovou dotaci.
Vedení města Plzně stále uvažuje o zklidnění centra. Znamenalo by to omezit nebo úplně zakázat vjezd aut do historického jádra a vybudovat pěší zóny. Proti hovoří to, že centrum přímo navazuje na řadu hlavních dopravních tepen.
Přes centrum Úštěka na Litoměřicku, které je městskou památkovou rezervací, by v budoucnu neměly jezdit autobusy. Není to ale jen kvůli památkám. Místní si stěžují na hluk i na to, že jim kvůli otřesům praskají domy.
Opavská radnice představí plán obnovy historického centra města na příští roky. Ten počítá mimo jiné s novými světly v centru a jeho okolí. Radnice také vytipovala nejproblematičtější místa.
Praha je snad jedinou evropskou metropolí, jejíž nejvzácnější historické části obsadili zahraniční prodavači s lacinými suvenýry a vnucují je turistům s tím, že jde o pravé české výrobky. Teď svítá naděje, že na Královské cestě směrem přece jenom jedna oáza vznikne: v barokním Colloredo-Mansfeldském paláci bude nová galerie a umělecká kavárna. S opravami se začalo v těchto dnech.