Velké televize i vydavatelství médií na Slovensku ovládají finanční skupiny, pro které je výhodné mít dobré vztahy s vládou. Snaží se tak předcházet tomu, že utrpí jejich jiný a větší byznys.
Okamžité pozastavení diskusního pořadu oznámila televize na začátku tohoto týdne poté, co moderátor relace Michal Kovačič v živém vysílání varoval před takzvanou orbánizací médií na Slovensku.
Skupina PPF loni vydělala 1,45 miliardy eur, tedy přes 36 miliard korun čistého. Oproti předchozímu roku je to nárůst o 783 procent a jde o druhý nejlepší výsledek v historii skupiny.
Mlynář odejde na konci letošního roku, ke stejnému datu rovněž ukončí členství v představenstvu společnosti. S PPF však bude spolupracovat i nadále jako externí poradce pro vybrané projekty.
Dohoda předpokládá navíc dodatečný smluvní bonus ve výši 350 milionů eur pro PPF, který bude vyplacený v případě překročení určitých finančních cílů během tří let po uzavření transakce.
„Ztráta vyplývá ze stažení Home Creditu z ruského trhu. V tomto kontextu pro mě představuje spíše vyjádření dobrých mravů než neúspěch,“ řekl k výsledkům generální ředitel skupiny PPF Jiří Šmejc.
V minulosti byl Jiří Šmejc obchodním partnerem zesnulého většinového majitele PPF Petra Kellnera a minoritním akcionářem skupiny. Vlastní podíl ve společnosti Home Credit, spadající pod PPF.
Zatímco před deseti lety kliniky asistované reprodukce provedly 23 000 cyklů směřujících k otěhotnění, v roce 2017 jich bylo dvakrát tolik. Ročně se v reprodukční medicíně protočí čtyři miliardy.