Smlouva na nový mýtný systém, kterou uzavřel stát se společností CzechToll/SkyToll je platná. Nejvyšší správní soud zrušil rozsudek Krajského soudu v Brně, který smlouvu dříve prohlásil za neplatnou.
Podle posledních čísel je zaregistrováno 313 tisíc aut z celkových odhadovaných 460 tisíc. Stále se tak do výběru nového mýta nestihlo zapsat 145 tisíc aut.
Stát bude mýto postupně splácet v následujících třech letech. Podle ministerstva se investice do vybudování systému státu vrátí na provozních úsporách a zvýšeném výběru mýtného ještě během roku 2020.
Krajský soud se žalobou Kapsche zabýval už podruhé. Předseda úřadu Petr Rafaj totiž řízení o námitkách Kapsche zastavil poté, co byla podepsána smlouva s vítězem tendru, konsorciem CzechToll/SkyToll.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v minulých týdnech zakázal plnění mýtné smlouvy s odkladem o rok. Ministerstvo dopravy proti tomu podalo rozklad, zároveň ovšem připravuje nový tendr.
„V rozkladu se snažíme prokázat, že lhůta 12 měsíců pro realizaci nového tendru je nedostačující, a proto zákaz plnění neměl být uložen,“ uvedl Kremlík.
Zákaz začne platit až rok po právní moci rozhodnutí úřadu. To zatím pravomocné není a lze proti němu podat rozklad k předsedovi úřadu. Smlouvu na provoz systému získalo konsorcium CzechToll/SkyToll.
Dopravci mohou k registraci využít vybraná prodejní místa. Dalšími možnostmi jsou registrace přes web, prostřednictvím vydavatelů palivových karet. Pro velké dopravce existuje speciální tým.
Nejvyšší správní soud ve středu vyhověl stížnostem Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a ministerstva dopravy proti rozhodnutí Krajského soudu v Brně z letošního května.
Rafaj rozhodoval znovu o rozkladu Kapsche proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Námitky rozkladu uznal pouze u části II, která se týkala zastavení řízení o námitkách.
Krajský soud v Brně vyhověl žalobě společnosti Kapsch na nečinnost úřadu. Soud v květnu přikázal antimonopolnímu úřadu znovu prošetřit podmínky mýtné soutěže.
Stěžující strany chtějí, aby kasační stížnost měla odkladný účinek, řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Podle Kapsche jde pouze o zdržování ze strany státu a úřadu.
Většina dosavadních mýtných bran už nebude potřeba, píšou Lidové noviny. Vláda bude zřejmě moct vyslat vojenskou jednotku v utajení, informuje Právo. Více se dozvíte v přehledu tisku Radiožurnálu.
„Vybírat se jistě bude, to je jisté, zároveň je jisté, že státu vzniknou nové náklady, které by nevznikly, kdyby postupoval jako jeho sousedé,“ píše v komentáři Petr Holub.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže musí znovu řešit smlouvu s novým provozovatelem mýtného. Kapsch ve čtvrtek uspěl se žalobou. Domáhá se toho, aby úřad zakázal plnění smlouvy.
Zvůli ze strany státních úřadů nebude justice tolerovat. Tato povzbuzující zpráva přišla z Brna od Krajského soudu, který rozhodl v případu soutěže o správu mýtného systému na léta 2020–2029.
„Vyslýchali mě jako svědka,“ řekl Dan Ťok (za ANO) s tím, že si vyžádali dokumenty týkající se tendru na mýto, a to od člověka, který to měl na starosti.
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) vydržel v čele resortu přes 4 roky. Proč přichází jeho konec? Hostem zpravodajského podcastu Vinohradská 12 byl komentátor Českého rozhlasu Petr Hartman.
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj by měl rezignovat na svou funkci, pokud by byl obviněn v současném vyšetřování možné korupce v tendru na mýtné. Řekl to premiér Andrej Babiš.
„Tvrdí, že úřad vždy postupuje nezávisle. Nemáme žádné jiné informace, musíme počkat, až policie věc vyšetří,“ řekl premiér k páteční schůzce šéfem antimonopolního úřadu Petrem Rafajem.