Spotřebitelská organizace dTest podala žalobu na mobilního operátora O2, a to kvůli změnám podmínek datových tarifů. Klientům, kteří po 15. červenci vyčerpají datový limit pro internet v mobilu, nebude O2 zpomalovat připojení, ale bez přikoupení dat je od internetu rovnou odpojí. Podle dTestu je to podstatná změna ve smlouvě.
Pětimilionovou pokutu dostala společnost OVB od České národní banky. Upozornila na to MF Dnes. Finanční poradci společnosti podle deníku v letech 2010 až 2013 lhali svým klientům, když jim prodávali investiční životní pojištění jako spoření. Společnost pochybení odmítá.
Klienti cestovních kanceláří zřejmě nebudou mít jistotu, že v případě krachu cestovky dostanou sto procent vzniklé škody zpět. Poslanci schválili novelu zákona o cestovním ruchu, podle které cestovní kanceláře nebudou muset překročit sjednaný limit plnění. Normu teď posoudí prezident.
Některá fitness centra, posilovny nebo sportovní studia stále častěji po klientech požadují, aby podepsali takzvané prohlášení o zodpovědnosti nebo bezpečnosti. Firmy se tím prý kryjí před případným sporem v případě, že by se člověk při pohybu zranil. Jenže podle právníků nemá takový dokument žádnou váhu a rozhodovat o případném odškodnění by musel až soud.
Pražská cestovní kancelář Marine Tour vyhlásila úpadek. V zahraničí má zhruba 900 klientů. Domů by se měli vrátit ve spolupráci s pojišťovnou Generali, u které je firma pojištěná. Další 4000 lidí, kteří měli na dovolenou odletět v nejbližší době počínaje dneškem, kvůli úpadku zůstanou doma. Cestovní kancelář by o tom měla všechny z nich informovat.
Mobilní operátoři nebudou muset říkat klientům o všech změnách smluv. Stačí, aby změnu operátor označil za nepodstatnou. Zákon o elektronických komunikacích, který to umožňuje, schválili senátoři.
Detektivové pojišťoven působících v Česku v loňském roce odhalili pojistné podvody za téměř jednu miliardu korun. Objem těchto podvodů byl přitom u řady pojišťoven rekordní. Klienti se totiž čím dál častěji snaží pojišťovny oklamat. Naproti tomu pojišťovny začínají využívat moderní technologie, které pokusy o podvody odhalí. Novinkou jsou například hlasové analyzátory.
Léčebné lázně Bohdaneč se pomalu dostávají z propadu, který nastal poté, co ministerstvo zdravotnictví kvůli úsporám omezilo lázeňské pobyty hrazené pojišťovnou.
Egyptem nekontrolovaně zmítá násilí, ale přesto se najdou lidé, kteří by na takovém místě trávili dovolenou. A to navzdory zprávám z ministerstva zahraničí, aby lidé do této země nejezdili. Tři tisíce českých turistů se stále sluní na egyptských plážích. Přitom jen pár desítek kilometrů od nich umírají lidé při střetech islamistů s policií. Turisté však žádné nebezpečí nepociťují.
Největší zdravotní pojišťovna přijde od příštího roku skoro o sto tisíc klientů. To je výsledek červnového přestupního termínu. VZP tak bude mít poprvé pod šest milionů pacientů. Ještě před dvaceti lety to byla přitom jediná zdravotní pojišťovna.
Do bank putují stovky žádostí od nespokojených klientů, kteří chtějí vrátit sporné poplatky za správu úvěru. Lidi inspiroval úspěch mladého právníka, kterému už banka poplatky vrátila.
Letošní letní sezóna hlásí zřejmě už šestou krachující cestovní kancelář. Do problémů se dostalo 40 klientů, kteří odcestovali autobusem do Chorvatska. Úpadek údajně postihl boskovickou společnost Majestic Travel, uvedla televize Nova.
Vedení českých a moravských lázní s napětím očekává vydání takzvaného indikačního seznamu ministerstva zdravotnictví, který má po patnácti letech snížit počet diagnóz, pro které je předepsaná lázeňská péče hrazená pojišťovnami. Už teď ale mají mnozí pacienti problémy s hrazením svých pobytů.
30. listopad je posledním termínem pro změnu zdravotní pojišťovny podle starých - jednodušších - pravidel. Pokud si o to pacient požádá do konce listopadu, bude u nové pojišťovny od ledna. Jinak si počká celý rok. Od 1. prosince začíná platit nový zákon o zdravotním pojištění, podle kterého mohou pacienti měnit pojišťovnu jen k začátku kalendářního roku.
Klienti České spořitelny začali připravovat žalobu na svou banku. Chtějí dostat zpět poplatky za vedení a zrušení účtu. Banka je podle nich vybírá neoprávněně. Není to první případ, kdy půjde banka kvůli poplatkům před soud. K žalobě klientů ČSOB se počátkem roku připojila tisícovka lidí.
Návrh opatření, která by měla zajistit větší ochranu klientů bank, zveřejnilo Ministerstvo financí. Podle šéfa resortu Bohuslava Sobotky jde o zatím nejrozsáhlejší pokus, jak řadu bankovních poplatků snížit nebo dokonce zrušit. Klienti by také měli mít možnost snadného porovnání poplatků mezi jednotlivými finančními domy. Běžná má být také přenositelnost čísla účtu. navrhované změny posoudí odborná komise. Mluvčí ČSOB Milan Tománek záměr ministra označil za politicky motivovaný.