Úschovna a dobíjecí stanice pro skládací elektrokoloběžky má přimět uživatele k jejich parkování na určeném místě. Jedno zařízení je přímo v kampusu Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava.
Devětašedesátiletý Honza se usmívá pod vousy. „Na těžko je to náročnější, ale když vezmu prázdnou koloběžku, tak ráno vyrazím z Prahy a odpoledne jsme v Budějovicích.“
Centrum Prahy se rozhodlo zavést parkoviště pro elektrokoloběžky. „Vadí, když zasahují do chodníku, že nemůže projít vozíčkář nebo matka s kočárkem,“ vysvětluje radní pro dopravu Prahy 1.
Petice školáků zabrala, zastupitelé schválili nakoupení ramp za zhruba 300 000 korun. Teď děti řádí na koloběžkách na okraji parkoviště u jedné z restaurací v Hněvotíně.
Nově má město mít díky signálu GPS přehled o pozici každé koloběžky. Pokud provozovatel okamžitě nepřesune špatně zaparkovaný stroj, dostane pokutu v přepočtu téměř 600 korun.
Nehoda se stala ve střední části Václavského náměstí. Střetu si všimla hlídka strážníků, která na místo hned přiběhla a pomohla ležící zraněné osmatřicetileté ženě.
Identita další firmy podle mluvčího magistrátu zatím není známa. Město s ní bude jednat o připojení k memorandu uzavřené s provozovateli podobných služeb.
V centru Prahy se objevily koloběžky firmy Lime. Někteří se na nich prohání po chodních nebo je nechávají stát na veřejných místech. To se části obyvatel nelíbí. Problém s koloběžkami má i Praha 2.
Vozítka segway by v letošní turistické sezoně mohl v centru Prahy nahradit nový prostředek - elektrické koloběžky. V ulicích města už se v posledních týdnech objevují, ale velký zájem by mohl podle odhadů půjčoven přijít na jaře, až se oteplí. Problémem je, že někteří turisté jezdí s koloběžkami po chodnících, což podle zákona nesmí.
Od sobotního poledne projížděli parkem na Severní Terase v Ústí nad Labem koloběžkáři. Čtyřiadvacetihodinového závodu se zúčastnilo 23 týmů, z toho 9 dětských. Na trati jezdilo také 14 jednotlivců. Nestaly se žádné větší karamboly, závod musela kvůli zraněným kolenům po pádu přerušit jedna dívka.
V parku na Severní Terase v Ústí nad Labem dnes odstartuje čtyřiadvacetihodinový závod na koloběžkách. Jde už o osmnáctý 18. ročník závodu Ústecká koloběžka. Pořadatelům se zatím sešlo devatenáct přihlášek.
Česká obchodní inspekce zakázala prodávat čtyři typy nebezpečných dětských koloběžek vyrobených v Číně. I při běžném používání může totiž dojít k úrazu. Inspektoři prověřili u více než 80 distributorů 44 typů koloběžek, nedostatky zjistili u 16 z nich.
Česká ekonomika je závislá na vývozu. Největší podíl co do množství na něm mají automobily, pivo, počítače, antivirové programy nebo tramvaje. Škála výrobků, které míří z České republiky do světa, je ale mnohem pestřejší. Oblíbeným exportním artiklem tak jsou například i koloběžky nebo mucholapky.
Mezinárodní skupina jezdců na koloběžkách už patří ke koloritu jubilejního 100. ročníku Tour de France. Šestice koloběžkařů se s denním předstihem před cyklistickým pelotonem vydává na trať každé etapy slavného závodu. Nejinak tomu bylo i v případě 15.etapy, která končila výjezdem na horu Mont Ventoux.
Den před profesionálními cyklisty absolvuje nejdelší etapu Tour de France také zajímavý předvoj. Jedná se šestici jezdců na koloběžkách z projektu Kick France 2013. Etapa měří téměř 243 kilometrů a končí na obávaném vrcholu Mont Ventoux.
Peloton Tour de France dnes na silnicích jihu této země neuvidíte. Ne že by snad závodníci dostali volno, ale zformují se jen do devítičlenných družstev, protože je čeká časovka týmů. Jeden šestičlenný mančaft vyrazí už na další etapu – koloběžkáři.
Koloběžka je stále oblíbenější dopravní prostředek. Lidé na něm oceňují hlavně jeho skladnost a obratnost ve městě. Na chodník se s ním však nesmí. Pravidla, kterými se musí jezdci řídit, jsou stejná jako pro kolo.