Podobných případů krádeží kol v minulém roce vyšetřovali kriminalisté přes pět tisíc v hodnotě přes 108 milionů korun. Objasnit se jich podařila přibližně pětina.
Původní bajk mu odcizili přímo z auta na parkovacím místě pro invalidy. Nové speciálně upravené závodní kolo stálo 270 tisíc korun a peníze darovali lidé ve sbírce, a to za pouhé dva dny.
V pondělním tisku se dočtete, že ceny benzinu a nafty dál porostou. Píšou to Hospodářské noviny. Krušné hory podle deníku Právo protne tunel pro rychlovlaky.
S těžko představitelnými čísly pracuje pražská kriminálka v případě pětadvacetiletého recidivisty. Zatím ho obvinila ze 40 případů vloupání a krádeže jízdních kol. Celková škoda téměř půl milionu navíc nemusí být konečná. Detektivové totiž prověřují informaci, že by muž mohl mít na svědomí až 1600 odcizených kol za období jediného roku. To jsou v průměru čtyři kola denně.
Ani ochranné značení pomocí syntetické DNA nepomohlo strážníkům rychleji nacházet ukradená kola na Těšínsku. Zloději je totiž často prodávají v nedalekém Polsku, kde zatím speciální značky z Česka nemají v evidenci. Problém by podle odborníků mohla vyřešit mezinárodní databáze, která by pomohla s pátráním po ukradených bicyklech.
Na Bruntálsku přibylo okradených cyklistů. Kriminalisté tam letos zaznamenali zhruba sedmdesát případů, což je dvakrát více než loni ve stejném období. Jízdní kola mizí ze stojanů před obchody i ze sklepů a koláren.
Cyklista Jiří Ježek je jedním z nejúspěšnějších handicapovaných sportovců planety. Může se pochlubit šestinásobným prvenstvím na paralympiádě, stal se světovým šampionem, závodí úspěšně se zdravými cyklisty. Aktuálně ho čeká start na dráhovém mistrovství světa v Mexiku. V přípravě se musel vypořádat nejen s tvrdým tréninkem, ale také krádeží kol a vybavení.
Strážníci v některých městech přestávají vést evidenci jízdních kol. Od registru, který měl majitelům kol pomoci v případě krádeže, už na jižní Moravě ustoupilo například Brno nebo Břeclav. Jednotlivé databáze totiž nejsou vzájemně propojeny – zloději tak stačí odvézt kolo do jiné obce a ani případná kontrola kradené kolo neodhalí. Problém by mohl vyřešit centrální registr, ovšem pokud by byl povinný, znamenal by pro občany další zátěž při evidenci.
Ve Šternberku se v posledních měsících stále častěji kradou kola. Mizí zejména ze zabezpečených prostor objektů, ze sklepů, zahrad a garáží. Městská policie se proto rozhodla, že začne na kola dávat speciální čipy.