Jeden pasažér při letu Singapore Airlines zemřel, pravděpodobně v důsledku srdečního infarktu. Úterní let s 211 cestujícími a 18 členy posádky na palubě byl odkloněn do Bangkoku na nouzové přistání.
V letech 2018 a 2019 při dvou vážných nehodách letadel Boeing 737 MAX zahynulo dohromady 346 lidí. Letadla pak byla z rozhodnutí úřadů v celém světě na více než rok a půl odstavena z provozu.
Mluvčí Kremlu Peskov ve středu zopakoval, že vyšetřování letecké havárie bude ruské a že „o mezinárodním šetření nemůže být ani řeč“. Nevyloučil ale, že nehoda mohla být způsobena úmyslně.
„Po náročném pátrání naší armády jsme našli čtyři živé děti, které se ztratily po leteckém neštěstí v Guaviare. Je to radostná zpráva pro celý národ,“ uvedl kolumbijský prezident.
Černé skříňky v letadle se mohou při nárazu poškodit nebo se po nehodě nenajdou a informace o dění při havárii jsou tak ztraceny. Experti v Brně proto přichází s novou technologií.
„Model 737 MAX je bezpečný,“ řekl Muilenburg po pádu letu aerolinek Lion Air třeba televizi FOX. Podobně mluvil i po nehodě Etiopských aerolinek v březnu 2019.
Podle vyjádření amerického Federálního úřadu pro letectví stroj spadl „za rezidenční oblastí“ v Renu. Identitu zemřelého pilota úřady nezveřejnily. Záběry neštěstí se objevily na platformě YouTube.
Podle agentury Interfax se jednalo o vojenské letadlo. Ruské ministerstvo obrany prohlásilo, že pád letadla způsobily problémy s motory. Dodalo, že se jednalo o cvičný let bez nákladu.
Letadlo ztratilo kontakt s řídicí věží asi pět minut před přistáním. Letecká společnost uvedla, že na palubě byli čtyři Indové, dva Němci a 16 Nepálců. Tento výčet zahrnuje i tříčlennou posádku.
Úřady ve čtvrtek rozšířily prohledávanou oblast. Na místě nadále prší, což komplikuje veškeré práce. Příčiny nehody zatím nejsou jasné, uvedli vyšetřovatelé.
„Na místě byly nalezeny trosky letadla, ale doposud se nepodařilo najít nikoho z lidí na palubě, s nimiž byl ztracen kontakt,“ uvedla v úterý ráno televize CCTV po více než 18 hodinách od havárie.
Stroj dopadl na neobydlenou rekonstruovanou budovu, ve které v tom okamžiku nikdo nebyl. V objektu ale parkovala auta a některá po pádu letounu začala hořet, informovala italská tisková agentura ANSA.
Mluvčí hasičů Katarína Križanová sdělila, že čtyřmístné letadlo spadlo u vesnice Mokrý Háj nedaleko města Skalica, které leží u hranic s Českem. Stroj po pádu na zem začal hořet.
Podle předběžných údajů se letadlo zřítilo u letecké základny Kubinka asi 60 kilometrů od Moskvy během výcvikového letu. Havárii mělo zapříčinit vzplanutí jednoho z motorů.
Rodiny pozůstalých obdrží podle gubernátora více než 3,5 milionu rublů (více než milion korun): 2,25 milionu rublů dostanou od pojišťovny, po milionu rublů od letecké firmy a půl milionu přidá kraj.
„Z prvotních informací vyplývá, že stroj nenabral potřebnou výšku a částí letadla zavadil zřejmě o porost za startovací dráhou,“ popsala policejní mluvčí Bělunková. Havárie se bude dál vyšetřovat.
Letoun, na jehož palubě podle této agentury cestovalo 19 osob, se zřítil nedaleko letiště Tanaj. Příčinou havárie byla porucha jednoho z motorů, uvedla Ria Novosti.
Nalezený stroj odpovídá popisu letadla Piper Comanche 250, které se v oblasti ztratilo na začátku roku 1965. Při nehodě zemřeli všichni čtyři lidé na palubě. Tělo pilota se podařilo najít.
Český miliardář měl rád jízdu na snowboardu na horách. Právě heliskiing, lyžování po seskoku z vrtulníku, se mu stal osudným. „Hrozně rád se hýbu. Taky snowboard. Ale na tom už teď jezdí každý,“ řekl.
„Mám to hodně spojené: Kellner a PPF. Jednou bych chtěl, aby se na PPF koukalo jako na firmu, která to někam dotáhla,“ řekl v roce 2007 Petr Kellner na otázku, co by chtěl, aby po něm zůstalo.
K pádu došlo za zatím neznámých okolností v sobotu večer poblíž ledovce Knik Glacier, který se nachází přibližně 97 kilometrů východně od města Anchorage.
V oblasti byla špatná viditelnost a podle zákona nesměl pilot vrtulníku letět jen podle vizuální orientace. Přesto se rozhodl v cestě pokračovat, stroj pak v husté mlze narazil do svahu kopce.