Letadlo se zřítilo do obytné čtvrti v súdánském Omdurmánu. Příčinou byla podle agentury Reuters nejspíš technická závada. Na palubě se mimo příslušníků armády nacházeli také civilisté.
„V jednom momentě, který byl velmi blízký srážce, nastala mírná změna směru letu,“ uvedl představitel amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě Todd Inman.
Po srážce dopravního letadla a vojenského vrtulníku ve středu večer byly již ve čtvrtek nalezeny obě černé skříňky z letadla. Vyšetřovatelé oznámili, že předběžnou zprávu o nehodě vypracují do 30 dnů.
Letecká společnost Jet Rescue Air Ambulance, která se specializuje na transport pacientů, na síti LinkedIn uvedla, že na palubě byli čtyři členové posádky, nezletilý pacient a jeho doprovod.
Záchranné složky nalezly všech 179 těl, z nichž 151 již navrátily pozůstalým a 25 plánují předat během neděle. Zbývající tři rodiny stále na těla svých blízkých čekají, upozornila agentura.
Mezitím stále pokračuje vyšetřování tragické nehody, při které zahynulo 179 ze 181 lidí na palubě. Do vyšetřování se zapojil také americký výrobce leteckých motorů GE Aerospace.
Údaje z hlasového záznamníku v pilotní kabině budou převedeny do zvukového souboru, zatímco druhá černá skříňka - záznamník letových údajů - bude odeslána do Spojených států k analýze.
Ministerstvo dopravy zvažuje prohlídky všech letounů Boeing 737-800 v zemi. Jihokorejský úřadující prezident Čchoi Sang-mok nařídil kontrolu celého systému řízení letového provozu.
Kreml o den dříve uvedl, že se stroj pokoušel přistát v metropoli Čečenska Grozném v okamžiku, kdy ruská protivzdušná obrana v oblasti odrážela útok ukrajinských dronů.
Jeden pasažér při letu Singapore Airlines zemřel, pravděpodobně v důsledku srdečního infarktu. Úterní let s 211 cestujícími a 18 členy posádky na palubě byl odkloněn do Bangkoku na nouzové přistání.
V letech 2018 a 2019 při dvou vážných nehodách letadel Boeing 737 MAX zahynulo dohromady 346 lidí. Letadla pak byla z rozhodnutí úřadů v celém světě na více než rok a půl odstavena z provozu.
Mluvčí Kremlu Peskov ve středu zopakoval, že vyšetřování letecké havárie bude ruské a že „o mezinárodním šetření nemůže být ani řeč“. Nevyloučil ale, že nehoda mohla být způsobena úmyslně.
„Po náročném pátrání naší armády jsme našli čtyři živé děti, které se ztratily po leteckém neštěstí v Guaviare. Je to radostná zpráva pro celý národ,“ uvedl kolumbijský prezident.
Černé skříňky v letadle se mohou při nárazu poškodit nebo se po nehodě nenajdou a informace o dění při havárii jsou tak ztraceny. Experti v Brně proto přichází s novou technologií.
„Model 737 MAX je bezpečný,“ řekl Muilenburg po pádu letu aerolinek Lion Air třeba televizi FOX. Podobně mluvil i po nehodě Etiopských aerolinek v březnu 2019.
Podle vyjádření amerického Federálního úřadu pro letectví stroj spadl „za rezidenční oblastí“ v Renu. Identitu zemřelého pilota úřady nezveřejnily. Záběry neštěstí se objevily na platformě YouTube.
Podle agentury Interfax se jednalo o vojenské letadlo. Ruské ministerstvo obrany prohlásilo, že pád letadla způsobily problémy s motory. Dodalo, že se jednalo o cvičný let bez nákladu.
Letadlo ztratilo kontakt s řídicí věží asi pět minut před přistáním. Letecká společnost uvedla, že na palubě byli čtyři Indové, dva Němci a 16 Nepálců. Tento výčet zahrnuje i tříčlennou posádku.
Úřady ve čtvrtek rozšířily prohledávanou oblast. Na místě nadále prší, což komplikuje veškeré práce. Příčiny nehody zatím nejsou jasné, uvedli vyšetřovatelé.
„Na místě byly nalezeny trosky letadla, ale doposud se nepodařilo najít nikoho z lidí na palubě, s nimiž byl ztracen kontakt,“ uvedla v úterý ráno televize CCTV po více než 18 hodinách od havárie.
Stroj dopadl na neobydlenou rekonstruovanou budovu, ve které v tom okamžiku nikdo nebyl. V objektu ale parkovala auta a některá po pádu letounu začala hořet, informovala italská tisková agentura ANSA.
Mluvčí hasičů Katarína Križanová sdělila, že čtyřmístné letadlo spadlo u vesnice Mokrý Háj nedaleko města Skalica, které leží u hranic s Českem. Stroj po pádu na zem začal hořet.