„V těch náročnějších hodinách je pravidlo 2 + 1, to znamená, řídí se dvě hodiny, hodina je přestávka,“ popisuje systém práce Stanley Schmidt z Ústavu letecké dopravy.
V Česku vznikne systém laboratoří na vyhledávání a zkoumání mutací koronaviru, zvládnout by měly až 1500 vzorků týdně, píšou Lidové noviny. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Dispečeři už přišli o jednou ze složek svého platu - pohyblivou část. Nyní jim vedení státního podniku chce snížit i druhou, základní. To se ale nelíbí Českému sdružení řídících letového provozu.
Podle serveru prg.aero byl zrušen spoj společnosti Brussels Airlines z belgické metropole do Prahy, který měl přistát v 11.00, a let těchto aerolinek do Bruselu v 11.50.
řevedená částka ovšem nenavýší peníze, které měl resort dopravy ve státním rozpočtu pro letošní rok vymezené, se 130 miliony totiž úřad počítal při sestavování rozpočtu.
V danou chvíli už i letoví dispečeři věděli, že s letem 302 něco není v pořádku. Let stroje Boeing 737 Max 8 byl totiž hned od startu silně rozkolísaný.
Americké letecké odbory už ve čtvrtek vydaly varování, že takzvaný shutdown může ohrozit bezpečnost na letištích. Pozastavení vládního financování se dotklo zhruba 800 tisíc státních zaměstnanců.
Myšlenka na centralizaci řízení leteckého provozu nijak nenadchla letecké dispečery ve Francii – dnes na protest proti ní začali stávkovat. Znamenalo to zrušení téměř dvou tisíc letů z osmi hlavních francouzských letišť. Aerolinky musely zrušit i několik spojů do České republiky a zpět.
Španělsko se vzpamatovává z víkendového leteckého kolapsu. Přestože tamní letiště obnovila koncem víkendu provoz, tisícům pasažérů se pořád ještě nepodařilo ze země odletět. Týká se to i některých českých turistů.
Stávka letových dispečerů v Belgii skončila. Původně měla trvat až do středy 14 hodin odpoledne. Dispečeři neoznámili oficiální důvod, ale se svým bojkotem začali neočekávaně v době plného provozu.