Soudní drama Saint Omer se dotýká kulturních rozdílů a předsudků. Jak vznikal film inspirovaný případem matky, která zavraždila vlastní dítě, popisují pro Radiožurnál hlavní herecké představitelky.
Zabijáci rozkvetlého měsíce jsou velkým filmem, ve kterém není nouze o vlky, hyeny, kojoty a zajíce v lidské podobě. Všichni žijí ve společnosti prostoupené nerovností.
„Udělali nám v Polsku neskutečnou reklamu,“ komentuje režisérka štvavou kampaň proti své osobě, kterou ještě před premiérou filmu spustila polská vláda. „Najednou o něm věděli všichni.“
Polská režisérka Agnieszka Hollandová v rozhovoru pro Radiožurnál reaguje na obvinění polského ministra z toho, že její film Hranice je prý jako nacistická propaganda.
Hollandová se ve svém novém filmu věnuje temné hodině evropské humanity, která nastala poté, co Lukašenko začal v roce 2019 na bělorusko-polskou hranici ve velkém dovážet uprchlíky z Blízkého východu.
Týdenní přehlídka Be2Can se odehraje v pražských kinech Lucerna, Edison Filmhub a Cinema City Slovanský dům a také ve více než 30 dalších po celé republice.
Osmapadesátiletá režisérka filmu Laura Poitrasová natočila dokument, jehož hlavní hrdinkou je umělkyně Nan Goldinová, která se zapojila do boje proti vlastníkům farmaceutické firmy Purdue Pharma.
První český film ve virtuální realitě bude Česko reprezentovat na filmovém festivalu v Benátkách. Jak vznikal, popisuje v rozhovoru jeho režisér Ondřej Moravec.