Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Odvolací senát rozsudek, který trenérovi dával za pravdu, zrušil a celý spor se tak zřejmě vrátí prvoinstančnímu senátu. Ten údajně rozhodl na základě vadné žaloby – Varaďa má žalobu doplnit.
Uživatelům chodí velmi pestrá směsice sdělní. Dozví se, kdy a za kolik bude prodejce na návsi prodávat kukuřice, jaké zápasy čekají fotbalisty, co se promítá v kině, nebo kdy se bude svážet odpad.
Akreditace studijního oboru podle vedoucího katedry Mrázka vyprší koncem příštího roku, žádost katedry o prodloužení akreditace podle něj vedení fakulty odmítlo. Škola přesto brala nové studenty.
Zaostávající východní části Pardubického kraje trpí málo vídanou kombinací toho, že jde o historické území Sudet a zároveň jsou to vnitřní periferie. Opodál ležící Litomyšl je ale zcela jiný příběh.
Opravit je potřeba betonový obklad, který kryje skálu u hráze, je totiž poškozený. Aby se dělníci na místo vůbec mohli dostat, je nutné hladinu snížit.
V prosinci 1942 musela většina členů rodiny Kafkových nastoupit do transportu do Terezína a do rodného města se už nevrátili. Zahynuli v koncentračních táborech.
Podle projektu by pláž měli vybudovat na nábřeží nedaleko letního kina mezi mosty Pavla Wonky a Kapitána Bartoše. A vedla by k ní nová mlatová cesta pro pěší i cyklisty.
Problémový úsek nebude do konce prázdnin hotový a uzavírka části Poděbradské ulice potrvá o několik týdnů déle. Ovlivní to i provoz pardubické MHD včetně školních linek.
Pozemky patří bývalému pardubickému hokejistovi Stanislavu Procházkovi. Povede přes ně silnice na nový lanový most přes Labe, který bude největším v Česku.
Vedle bývalého pardubického primátora Martina Charváta přibylo mezi obviněnými šest firem. Celkem tak detektivové z NCOZ sdělili obvinění už 19 lidí a 8 společností.
„Přijede 230 závodníků z 11 zemí Evropy a jeden Američan. V kategorii žen máme 15 účastnic a ještě 50 lidí v juniorské soutěži," popisuje organizátor Jaroslav Hořeňovský.
Nová lávka na hlavním nádraží v Pardubicích je ve zkušebním provozu. Cestující upozorňují na nedostatky a ne vždy funkční eskalátory, Správa železnic bude vady reklamovat.
„Základem systému bezpečnosti na železnici v Česku je neprojet červenou barvu. To se ale právě stalo v Pardubicích,“ říká ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář v rozhovoru pro Radiožurnál.
Ještě v pondělí tam přitom pokračovalo odstraňování následku tragické nehody z minulého týdne. Při střetu expresu s nákladním vlakem zemřely čtyři ženy a 27 lidí se zranilo.
Bezpečnostní upozornění funguje stejně, jako je to běžné v leteckém průmyslu po vážných incidentech. Doporučení dostávají okamžitě všichni provozovatelé stejného dopravního prostředku.
Drážní úřad se rozhodl, že příští týden provede u RegioJetu kontrolu. „Bohužel nemůžeme neustále kontrolovat všechny vagony všech dopravců. Ale tohle je důležité,“ sdělil ředitel úřadu.
V noci Správa železnic zavedla na trati sedmihodinovou výluku kvůli odstraňování následků nehody. „Vrak vagonu byl přesunut na kusou kolej. Na trati se od 16.32 jezdí bez omezení,“ uvedl Kavka.
„Pokud se budeme bavit o zemřelých, tak tam pro jejich rodiny samozřejmě náleží řádná kompenzace, která se vypočítává podle jejich vztahů a blízkosti, jak spolu často trávili čas.“