Jeho románová prvotina Jako po drátku figuruje ve výběru nejlepších titulů roku. Překotné změny mnohdy přehlíženého 19. století vypráví z perspektivy cikánských dráteníků.
Je to přesně 41 let, co se v Čierném Balogu na středním Slovensku začaly organizovat dobrovolnické tábory. Nadšenci se tehdy rozhodli obnovit svého času nejdelší lesní železnici v zemi.
Přibývá chyb strojvedoucích. Drážní inspekce za loňský rok eviduje 184 nehod, které se staly poté, co strojvedoucí projel na červenou. Více se dočtete ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
O výročí tohoto neštěstí mluvil v Českém rozhlase Hradec Králové Bohuslav Škoda, předseda společnosti Železniční výtopna Jaroměř, který v roce 1991 na nádraží ve Stéblové nějakou dobu pracoval.
Strojvedoucí v Evropě by měli mít v budoucnu povinnost ovládat jednotný komunikační jazyk, tedy angličtinu, píše Mladá fronta Dnes. Změny zvažuje zavést Asociace Evropských nákladních dopravců.
V Plzni se v současnosti opravuje nejstarší pojízdná parní lokomotiva v České republice zvaná „Kafemlejnek". O její údržbu i renovaci poškozených součástí se stará parta nadšenců ze spolku Iron Monument Club Plzeň. Díky nim lidé lokomotivu uvidí znovu na kolejích letos na jaře.
Kyselka u Karlových Varů bude v sobotu patřit příznivcům historické železnice. Na nedávno obnovenou trať vyjede vlaková souprava z 50. let minulého století. Vagóny potáhne parní lokomotiva, která patří mezi exponáty muzea železniční techniky v Lužné u Rakovníka.
Železniční muzeum v Jaroměři zahajuje novou sezónu jízdou parních vlaků. Od dnešního dne až do neděle se budou postupně vydávat směr Hradec Králové, Náchod a Mostek. V čele pojede lokomotiva řady 310 zvaná Kafemlejnek, o kterou se stará Klub přátel železnic Českého ráje.
Na Šumavu láká turisty Kafemlejnek. Tedy parní lokomotiva, se kterou po železnici dojedete z hlubokých lesů Nového údolí až k Lipenskému jezeru. A samozřejmě zpátky. Akce nazvaná Šumavské léto s párou je zážitek nejen pro cestující, ale i pro strojvedoucího Michala Hájka.
Po trati spojující Prahu s Moravou už zase jezdí vlaky. Teprve brzy ráno se ji podařilo zprovoznit poté, co mezi Kolínem a Velimí došlo ke kolizi dvou vlaků vinou překážky v kolejišti.
Den železnice se o tomto víkendu slaví hned na několika nádražích v Čechách i na Moravě. Dějištěm hlavních oslav je Děčín, kde bude k vidění třeba parní lokomotiva Albatros nebo salonní vozy prezidentů Masaryka a Husáka nebo salónní vůz arcivévody Františka Ferdinanda d‘Este. V Praze Braníku zase předvedou svou techniku železniční hasiči a po zdejších lokálkách budou jezdit historické parní vlaky i motoráky.
Poprvé a vlastně i naposled mají dnes návštěvníci Šumavy šanci pokochat se pohledem na krajinu z oken vagonů historického parního vláčku. Zatímco loni o prázdninách v rámci Šumavského léta s párou vyjížděly parní vlaky víkend co víkend, letos, kvůli nedostatku financí, se akce nekonala a dnešní parní jízda je premiérou i derniérou zároveň.
Šumavská Železná Ruda a sousední bavorský Eisenstein slaví 20 let od obnovení železniční trati přes česko-německou hranici. Významnou polistopadovou událost, která znamenala pro celou Šumavu definitivní pád železné opony, připomene zvláštní historický parní vlak.