Parní lokomotivy zůstávají v depu. Rozžhavené stroje by v panujícím suchu mohly způsobit požáry
Vysoké teploty a nedostatek srážek mají dopad i na provoz historických vlaků. Některé kraje na doporučení meteorologů a hasičů vydaly omezení, které z důvodu možného vzniku požáru zakazuje vyrazit na trať klasickým parním lokomotivám. Informaci přinesl server zdopravy.cz
Zákaz provozu parních lokomotiv platí až do odvolání v Praze a ve Středočeském kraji. České dráhy tak musely například u nostalgického spoje mezi Lužnou u Rakovníka a Berounem nasadit běžnou lokomotivu poháněnou dieslem. Do provozu rovněž zapojí motorovou lokomtivu řady 749 přezdívanou "Bardotka 749.250".
Na své oblíbené stroje si fanoušci historických lokomotiv musí počkat i v Královehradeckém kraji. Výstraha Českého hydrometeorologického ústavu se však dotýká i Libereckého a Ústeckého regionu.
Jak píše server zdopravy.cz, v dobách pravidelného parního provozu se riziko rozžhavených lokomotiv řešilo širokými průseky porostu v okolí tratí. Od 80. let ovšem tato místa zarůstají a zeleň se tak dostala blízko ke kolejnici.
Letošní počasí láme v posledních měsících rekordy. Duben i květen byly nejteplejší za posledních 58 let, červen byl pátý nejteplejší. Dosavadní vývoj červencových teplot a předpověď na následující dny nasvědčují tomu, že i červenec bude teplotně nadprůměrný. Nadprůměrně vysoké teploty z uplynulých měsíců způsobily dlouhotrvající sucha, nejvíce zasaženými oblastmi v Česku jsou Praha, Středočeský, Ústecký a Liberecký kraj.