Asi 300 metrů dlouhá lávka je vyrobená ze speciálního materiálu a zabezpečená i proti povodním. Má vydržet až sto let a výrazně usnadnit cestu pěšky, ale třeba i na kole mezi oběma břehy Vltavy.
Přestupním uzlem tramvají před hlavním nádražím projdou desetitisíce lidí denně. Prostranství je často kritizované za to, že je na něm příliš mnoho zábradlí a není pro chodce přívětivé.
Na náměstí Svobody bude povolený vjezd jenom od 6 hodin ráno do půl jedenácté dopoledne. Pak tam nevjede nikdo kromě hasičů, záchranky nebo vozů dopravního podniku, případně invalidů a popelářů.
Řidič čelí obvinění z několikanásobné vraždy a z vícenásobného pokusu o vraždu, uvedla tervírská policie. O politických nebo náboženských motivech útoku zatím kriminalisté neví.
Historické centrum kolem náměstí Svobody je rozdělené na sedm oblastí. Řidiči dostanou povolení pouze do jedné z nich. podle toho, jestli tam bydlí nebo podnikají. Mezi zónami bude zakázáno přejíždět.
Historické centrum bude rozdělené do sedmi oblastí. Auta mezi nimi navíc nebudou smět přejíždět. Řidiči také dostanou povolení k vjezdu jen tam, kde bydlí nebo mají firmu.
Někteří řidiči také zneužívají nefunkčního systému pro kontrolu vjezdů a přes centrální náměstí Svobody si zkracují cestu. Magistrát slibuje zlepšení, napravuje tím ale vlastní chybu.
Městská část chystá schůzku se spolkem Auto*Mat a doufá, že z ní vzejde kompromisní řešení. Vlastní plán, jak situaci s cyklisty řešit, ale zatím nemá.
„Není jednoduché všechno osadit tak, aby platily všechny objízdné trasy a omezení,“ vysvětluje mluvčí městské části. Zákaz pohybu na kolech se má mezi 10.00 a 17.00 týkat pěších zón.
Z kohoutků a fontánek v Lublani teče nechlorovaná voda a zeleně je ve městě tolik, že od ní obyvatelé nikdy nejsou dál než 300 metrů. Slovinská metropole se i díky tomu stala Evropským zeleným městem 2016. K titulu ji dovedla celá řada citelných změn, které toto ani ne 300tisícové město prodělalo během poslední dekády.
Chodci přecházející Revoluční ulici v Liberci si musí dát od dneška větší pozor. Magistrát dal na stížnosti obchodníků, kterým během uplynulých dvou let klesaly tržby, zrušil pěší zónu a pustil do ulice opět automobilovou dopravu.
Stavebníci na pardubické třídě Míru dokončují instalaci sloupů pro trakční vedení trolejbusů. Schválený plán počítal s tím, že i po opravě hlavní pardubické třídy by tudy měla jezdit městská hromadná doprava. Nakonec to ale může být jinak. Radnice připouští, že by se z ulice po opravě mohla nakonec přece jen stát čistá pěší zóna bez provozu městské hromadné dopravy.
Havlíčkovu ulici v centru Rychnova nad Kněžnou město už letos opravovat nebude. Práce na pěší zóně měly být rozděleny do tří etap, první byla naplánovaná na letní prázdniny. Teď už je jisté, že jestli se tato takzvaná obchodní zóna vůbec bude přestavovat, stane se tak najednou a s nejistým termínem. S architektonickým řešením totiž nesouhlasí provozovatelé a majitelé okolních prodejen.
Vyškovské náměstí se po dvaceti letech opět otevírá automobilům. Pěší zónu se radnice rozhodla zrušit, protože lidé si na nákupy zvykli jezdit do supermarketů a život v centru města dlouhodobě upadal.
Vyškov po letech pustí do pěší zóny v centru auta. Definitivně o tom rozhodli tamní zastupitelé. Radnice tak chce oživit skomírající obchodní a společenský ruch ve středu města. Podobné problémy řeší i další obce.
Místo aut pěší zóna s bohatým kulturním programem, tak dnes popáté a naposledy vypadá pražské Smetanovo nábřeží. Projet tam můžou jen tramvaje. Metropole testuje, co uzavření vytíženého nábřeží udělá s dopravou ve městě, a také zjišťuje, co na opatření říkají samotní Pražané.
Jindy hlučné Smetanovo nábřeží v centru Prahy se ráno proměnilo v klidnou promenádu s kulinářskými stánky. Lidé se tam mohou procházet po celé šíři silnice, pozor si musí dát jen na projíždějící tramvaje a cyklisty.
Smetanovo nábřeží je na pět sobot počínaje dneškem uzavřené pro automobily. Silnice se promění v pěší zónou, na které budou zahrádky s posezením, workshopy nebo debaty. Tentokrát je program zaměřený na kulinářství a degustaci.
Zastupitelstvo města Plzně se dnes sejde k prvnímu poprázdninovému zasedání. Bude se například zabývat situací kolem obřího obchodního centra Corso, jehož stavbu odmítli obyvatelé Plzně v referendu a developer se teď domáhá náhrady za zmařenou investici, nebo návrhem na vytvoření nových pěších zón.
Vídeň bude mít od pátku novou pěší zónu. Pro auta se uzavře velká část jedné z nejslavnějších vídeňských ulic, Mariahilferstrasse. Někteří majitelé obchodů byli proti, město ale nechalo obyvatele, ať si projekt uzpůsobí podle svého. Lidé si prosadili několik oddychových zón, kde si budou moci číst nebo si odpočinout.
V Jihlavě smí ode dneška cyklisté projíždět pěšími zónami. Dosud jim za průjezd historickými uličkami v centru města hrozila až dvoutisícová pokuta nebo minimálně problémy se strážníky.
Pražské Smetanovo nábřeží se každou sobotu od půlky května do konce června zkušebně promění v kavárenskou promenádu. Dnes o tom rozhodli pražští radní, kteří tak schválili projekt občanského sdružení Auto*Mat.
Pražské Václavské náměstí je letos naposledy uzavřené automobilové dopravě. V rámci projektu Václavák bez aut se centrum města promění v pěší zónu. Od 8 do 18 hodin utichne dopravní ruch a zmizí i řady zaparkovaných aut.
Centrum Pardubic dnes nebude patřit jen autům, ale především lidem. Na hlavní třídě Míru budou až do čtvrtka tanečníci, muzikanti, pouliční umělci i architekti. Festival Město na míru ukáže pardubické centrum jako prostor, ve kterém lze i žít a bavit se, ne jen projíždět autem.
Letos už potřetí je během první neděle v měsíci pražské Václavské náměstí od 8 do 17 hodin přístupné pouze chodcům. Na příchozí čeká například vystoupení Dětské opery Praha, kreativní výtvarná dílna nebo procházky náměstím v doprovodu odborného průvodce Pražské informační služby. Akci nazvanou Václavák bez aut zorganizoval pražský magistrát společně se Sdružením Nového Města pražského.
Z dolní části Václavského náměstí je ode dneška pěší zóna. Mohou tam vjet pouze zásobovací vozy nebo autobusy a taxikáři se speciálními povolenkami. Řidičům se částečně uzavře i Jindřišská ulice.
Přesně za týden se z dolní části Václavského náměstí v Praze stane pěší zóna. Řidiči nebudou smět i do části Jindřišské ulice a pro vjezd budou potřebovat speciální povolení. Praha 1 tak chce zamezit zbytečnému vjíždění automobilů na náměstí.