Ústecký kraj má ve Fondu spravedlivé transformace zhruba 16 miliard korun. Hejtmanství ale nyní musí vyřešit, jak využije nevyčerpané peníze. Některé projekty se totiž neuskuteční.
Primátor Ústí nad Labem si stěžuje na postup silničářů, že s městem nedostatečně komunikovali situaci ohledně zaplavené protipovodňové vany. Doprava se obnoví nejdříve začátkem ledna, uvádí.
Pavel Tošovský z ODS je uvolněným radním – dosud měl jako náměstek na starosti dotace a majetek. Věra Nechybová z Ústeckého fóra občanů se stala náměstkyní primátora.
Ústí nad Labem bude po 12 letech v Senátu zastupovat nová tvář. Historikovi a komunálnímu politikovi Martinu Krskovi (za SEN21) se podařilo drtivě vyhrát nad místním primátorem z hnutí ANO.
Kvůli velké vodě byla v roce 2002 v Ústí nad Labem omezená doprava, ovšem vlaky mohly mezi oběma břehy Labe jezdit. Železnice proto plnila roli městské hromadné dopravy i záchranné služby.
Dodavatel, tedy ČEZ, zvýšil ceny o 15 procent. „Nedovolili jsme, aby byla celá ta suma přenesena na spotřebitele, proto byla dohoda o navýšení cen o 13 procent,“ tvrdí primátor Nedvědický (ANO).
Prioritami koalice jsou podle nového primátora vztah magistrátu ke čtyřem městským obvodům, jejich financování nebo sociální záležitosti jako nákupy bytů, a to obzvláště pro sociální účely.