Soubor Kašpar režírovaný Jakubem Špalkem inscenaci zkoušel experimentálně, mimo jiné při venkovním představení na šumavském hradě Kašperk, řekla za divadlo Lenka Bočková.
Pohádky po babičce vstoupí do českých kin 6. listopadu. Postavy dabují Arnošt Goldflam, Ivan Trojan, Zuzana Kronerová, Viktor Preiss nebo třeba Dana Syslová a Ondřej Brousek mladší.
Ještě o víkendu český brankář podstupoval v Anglii zdravotní prohlídku a už ve středu 8. ledna nastoupil do prvního soutěžního zápasu za Tottenham. V duelu proti Liverpoolu vychytal čisté konto.
„Není to autobiografické, ale určitě jsem tam nějakým způsobem prosáknul. Velkou inspirací pro mě bylo dílo Jana Bendy, což je psychoterapeut, který se zabývá integrativní psychologií,“ říká Myšička.
Postskriptum Bedřicha Smetany se vrací i do doby začátku nacistické okupace, kdy v květnu 1939 zazněla Smetanova Má vlast a také opera Libuše na festivalu Pražský hudební máj.
Advent je sice většinou ve znamení vánočních večírků a setkávání u svařáku na trzích, ale pokud jste raději v teple domova, tak letošní prosinec je ideální pro seriálové maratony.
Sedm osob, každá z jiné části Česka, různého věku a s různým životním pozadím. Ale přestože každý z nich v dnešním světě považuje za důležité něco jiného, sdílejí stejné hodnoty a touhy.
Film vypráví také o osudech lidí, které válka přímo zasáhla, a nabízí pohled zblízka na současný konflikt. Snímek natočili Benjamin Tuček a David Čálek.
Verdiho Othello se po deseti letech vrací do Státní opery v Praze. Opera ve čtvrtek a v neděli uvede premiéry v Martina Čičváka a hudebním nastudování Andrije Jurkevyče.
Zahajovací koncert s podtitulem Koncert pro severní Moravu představí rozhlasoví symfonici v pondělí 30. září. Na dobročinné účely použijí také vstupné z dvou již uskutečněných koncertů.
Podle autora instalace Rafika Anadola není dílo jen ukázkou inovace v umění, ale i vzdáním úcty geniálnímu skladateli Antonínu Dvořákovi, který strávil významnou životní etapu ve Spojených státech.
Diváci filmový zážitek odměnili neutuchajícím potleskem, který by svou délkou mohl soupeřit s tím, kterým končila projekce Vln na festivalu v Karlových Varech.
„Posledního půl roku jsem se věnoval hlavně rychlopalné pistoli. Mým cílem bylo top 30, takže jsem spokojený,“ popsal své 23. místo ve střelbě ze vzduchové pistole Matěj Rampula.
Na Mezinárodním filmovém festivalu měl premiéru třetí film režiséra Jiřího Mádla Vlny, který popisuje počínání rozhlasových redaktorů i zvukových techniků v srpnu 1968.
Hru o jednom z nejvýznamnějších současných českých básníků Ivanu Wernischovi uvede ve čtvrtek v premiéře Národní divadlo. Inscenaci s názvem Wernisch režíroval spisovatelův přítel Jan Nebeský.
Dejvické divadlo má nového uměleckého šéfa. Dosavadního Martina Myšičku od roku 2025 nahradí režisér Jiří Havelka, který s divadlem spolupracuje přes šestnáct let.
Hospoda Na mýtince byla první hrou, kterou napsali Svěrák se Smoljakem dohromady. „Cestou z Vídně přišel Láďa s nápadem představit Cimrmana jako autora operet,“ vzpomíná Svěrák.
Záskok si nese dvě prvenství. Jako jediná hra Divadla Járy Cimrmana dostal cenu Alfréda Radoka, stal se hrou roku 1994, a jako jedinou hru největšího Čecha ji soubor uvedl v Národním divadle.
Zásadním důvodem programové změny byl obsah třetí epizody, ve které dojde ke střelbě na základní škole,“ upřesnil programový ředitel ČT Milan Fridrich.
Deset nejsledovanějších pořadů na Štědrý den patřilo České televizi. Druhé místo obsadily Tři oříšky pro Popelku, vidělo je 2,27 milionu diváků. Třetí byly Pelíšky se sledovaností 1,97 milionu lidí.
Podle serveru Le Point britský režisér nabízí obraz Napoleona, který po jeho porážce vytvořili Angličané. Sám Ridley Scott v rozhovoru pro BBC lakonicky uvedl, že Francouzi nemají rádi ani sami sebe.
Herci Jiří Štěpnička a Viktor Preiss natáčejí v karlínském studiu Českého rozhlasu novou rozhlasovou hru s názvem Garderobiér. Vychází ze stejnojmenné, slavné divadelní předlohy Ronalda Hardwooda