Řízení výstavby nové ranveje na Letišti Václava Havla se opět rozeběhlo. V pořadu Pro a proti na Plusu o tom diskutují Anna Vinklárková z neziskové organizace Arnika a starosta Prahy 9 Tomáš Portlík.
Na letištích můžete občas vidět jezdit nenápadné auto, které má pět kol. Když nasněží nebo hrozí namrznutí ranveje, dispečeři s ním vyjedou, spustí kolečko na asfalt a začnou brzdit.
V českém tisku se v úterý dočtete, že zájem o koupi chat stále stoupá a ceny za ně raketově rostou. Průměrná cena jedné chaty už dosáhla 1,6 milionu korun, píší Hospodářské noviny.
Součástí přijatého usnesení je soubor podmínek souhlasu, mezi které patří například urychlená stavba železnice na letiště nebo zrušení nočního provozu po dostavbě nové ranveje.
Nová ranvej má doplnit stávající, a tím navýšit kapacitu až na 30 milionů cestujících ročně. Loni jich terminály na Ruzyni odbavily rekordních 17,8 milionu.
„K události došlo i přesto, že se řídící snažili opakovaně s pilotem navázat kontakt a následně dostával i červeným světlometem pokyn k tomu, aby na uzavřené ranveji nepřistával,“ popsal Klíma.
Navrhovatelé podle soudu vytýkali zamýšlené nové dráze zejména to, že bude nadměrně zatěžovat životní prostředí v jejich okolí. Obávali se především hluku.
Francouzská policie vyslýchá řidiče, který vjel automobilem na ranvej mezinárodního letiště v Lyonu. S odvoláním na francouzské úřady o tom informovala agentura AFP.
UVNITŘ VIDEO. Nizozemec Henk Hesselink je přesvědčen, že by klasické rovné vzletové a přistávací dráhy jednou mohla nahradit kruhová ranvej. Podle něj by byla šetrnější k přírodě a okolí letiště. Náhled ranveje ve videu zveřejnila BBC.
Radnice na severu Prahy nesouhlasí s plánem magistrátu vrátit do aktualizace Zásad územního rozvoje novou vzletovou dráhu v Ruzyni a jižní variantu severní části Pražského okruhu. To by v budoucnu umožnilo jejich výstavbu a obyvatelé v okolí staveb se bojí zhoršení životních podmínek. Vyřazení obou projektů přitom nedávno nařídil Nejvyšší správní soud. Město se ale brání tím, že po dopracování dokumentace splnilo všechny požadavky, a není důvod projekty odkládat.
Hlavní ranvej na pražském Letišti Václava Havla se po roce a půl oprav slavnostně vrátila do provozu. První letadla byla z rekonstruované dráhy odbavena kolem 18. hodiny.
Letiště Václava Havla potřebuje zvýšit kapacitu. Hlavní dráha, která letos prochází generální opravou, je maximálně vytížená. V plném proudu jsou proto přípravy na stavbu nové paralelní ranveje. Do provozu má jít v roce 2019.
Oprava hlavní dráhy na pražském Letišti Václava Havla jde pomalu do finále. Dělníci z ranveje odvezli téměř 400 tun rozdrceného materiálu a v současné době na ni speciální stroje nanášejí nový cementobetonový povrch. Letadla začnou novou dráhu využívat 1. října.
Ministerstvo životního prostředí souhlasí s vybudováním nové vzletové dráhy na pražské Ruzyni. Letiště ale musí splnit 71 podmínek. Je mezi nimi například úplné zastavení provozu na celém letišti od půlnoci do půl šesté ráno nebo pravidelná kontrola hlukových a emisních hodnot.
Nová ranvej na ruzyňském letišti zatím nebude. Nejvyšší správní soud (NSS) dnes totiž zrušil část územního rozvoje Prahy, která s výstavbou v Ruzyni počítala. Hlavní město prý nedostatečně řešilo, jaký bude mít nová stavba vliv na životní prostředí. Rozhodnutí uvítala městská část Suchdol. Kdyby se ranvej postavila, mělo by to podle starosty Suchdola Petra Hejla nedozírné následky.