Cílem akce je opravit dvě školní budovy poničené během ruské invaze v roce 2022. Jedna se nachází v přístavním městě Mykolajiv, druhá v nedaleké obci Novomykolajivka.
Řidiče čeká omezení na D1. Nejstarší dálniční most Šmejkalka prochází další etapou opravy. „Určitě se budou tvořit kolony, je to ale dočasné opatření pouze na jeden den,“ ujišťuje šéf ŘSD Radek Mátl.
Hotové už je například prostranství nalevo od vchodu do kostela Nejsvětějšího Srdce Páně, přímo před základní školou. To je úplně bezbariérové a také jsou zde nově vysouvací sloupky proti autům.
„Existuje část žen, pro které ztráta prsu není až tak velkým problémem. Pokud ženu partner ubezpečí, že ztráta prsu není problém pro něj, tak to žena potom tolik neřeší,“ popisuje expert Jan Doskočil.
V Jablonném v Podještědí by rádi pokračovali v rekonstrukci bývalého pivovaru. Radnici se zatím podařilo opravit jednu z částí, s novou podobou hlavní budovy ale nesouhlasí Národní památkový ústav.
Dlouho očekávaná uzavírka Benešova mostu zkomplikuje lidem cestu přes Labe. Změny čekají i řidiče jedoucí přes sousední Mariánský most. Omezení mají skončit do dvou let.
Požár vypukl kolem šesté hodiny večer. O necelé dvě hodiny později se zhroutil jeden ze symbolů katedrály – úzká věžička z 19. století. Spolu s ní spadla i část klenby.
Dům je součástí památkové zóny a hraje důležitou úlohu v historii města. Původně šlo o hotel Union, který byl postavený v roce 1887. Později nesl název Český dům.
Dělníky zatím ale u zchátralých částí pevnostního města neuvidíme. Podle vedení města se teď intenzivně pracuje na generelu oprav, předprojektových a projektových přípravách.
Jednou z aktuálních expozic je výstava o historii a budoucnosti kolejové dopravy v Praze, kterou během prvního týdne navštívily stovky lidí. Mladí lidé prostory využívají ke studiu.
Stavebníci by měli rozšířit kapacity hlediště o zhruba 50 míst a opravit zázemí. Po dobu rekonstrukce se soubor přestěhuje do prostor bývalého multiplexu Galaxie.
Dělníci rozebírají železobetonový most u Dolského mlýna v Jetřichovicích, který po více než 100 letech čeká rekonstrukce. Návštěvníci se k mlýnu dostanou přes provizorní lávku.
Lanovka na Petřín je mimo provoz od podzimu, kdy ji poničily silné deště. Aby mohli dělníci začít s její celkovou rekonstrukcí, museli nejprve odstranit oba historické vozy. S tím začali v úterý ráno.
Na místě zasahovali pražští hasiči, hasiči dopravního podniku i pracovníci Pražských vodovodů a kanalizací a podnik zavedl mezi zastávkami Florenc a Hlavní nádraží náhradní tramvajovou linku XC.
První cestující by se novou lanovkou s vozy vytvořenými studiem Anna Marešová designers mohli svézt koncem roku 2026. Lanovka je mimo provoz od loňského září, kdy trať poničily silné deště.
„Narazili tady na zachovalé základy, tak jsme se potom rozhodli, že to odkryjeme celé,“ ukazuje Václav Bombala, technik městského úřadu v Jindřichově Hradci, nečekaný objev v zámeckém pivovaru.
Dům postavený v roce 1939 sloužil jako rodinné sídlo někdejšího zlínského starosty, ředitele firmy Baťa a československého ministra Dominika Čipery. Rekonstrukce bude hotová koncem roku 2025.
Vedení Českých Budějovic odmítlo zahájit chystanou rekonstrukci Domu umění. Argumentuje nedostatkem peněz v rozpočtu. Kurátor Michal Škoda proto v galerii letos skončí.
Díky řemeslníkům už pařížská katedrála Notre-Dame žije běžným životem. Lidé se tam můžou přijít pomodlit a podívat se na výsledek víc než pět let trvajících oprav.
Mevro je vzdáleným příbuzným legendárních tramvají v Miláně, oba typy vozů vycházely ze stejné koncepce. U nás jsme s nimi skončili už někdy v roce 1967, Italové je dodnes využívají v běžném provozu.
Architektonickou první pomoc spustil Lukáš Janáč z České komory architektů. Má zkušenost s tornádem na jižní Moravě, tak hned věděl, co poškozené rodiny potřebují.