Mimo město se smí ve Finsku jezdit maximálně 100 km/h, mnohde 80 km/h a radary jsou všude. Pokud ale jedete rychleji, pokuta bude záviset na tom, jaké máte příjmy.
Pokud by k omezení rychlosti došlo, byl by to obrovský průlom. Z možnosti brázdit autem dálnice stylem „co to dá“ se totiž stal v Německu od dob masového rozšíření aut důležitý symbol blahobytu.
Řidič hnědé škody Octavia ujížděl policejní hlídce po dálnici D1 silně zvýšenou rychlostí. Zastavila ho až zácpa v centru Brna. I tam se pokoušel prorazit cestu mezi auty.
Případná změna by měla být součástí chystaných úprav bodového systému. Podle rezortu by se zmíněnou rychlostí jezdilo pouze na vybraných úsecích a za dobrých klimatických podmínek.
Německý ministr dopravy Andreas Scheuer možnost omezit rychlost na dálnicích vyloučil. Vedení sociálních demokratů chce ale případný limit projednat s šéfy koaličních stran.
Německá vláda se nechystá omezit rychlost na dálnicích, řekl její mluvčí Steffen Seibert. O této možnosti se často debatovalo. Stanovení maximální rychlosti by podpořila těsná většina Němců.
Městská policie loni v hlavním městě přistihla 300 tisíc řidičů při překročení povolené rychlosti. Drtivou většinu z nich zachytily automatické kamery a indukční smyčky skryté pod povrchem silnice.
Prezident Miloš Zeman nesouhlasí se zvýšením maximální rychlosti na vybraných úsecích dálnic na 150 kilometrů za hodinu. Zákon proto bude vetovat. Rozhodnutí poslanců prezident považuje za nezodpovědné. O návrhu bude ještě hlasovat Senát, kde nápad zvýšit povolenou rychlost nemá jasnou podporu.
Ředitelství silnic a dálnic potvrdilo, že na dvou poškozených dálničních mostech v Ostravě sníží povolenou rychlost na pouhých 30 kilometrů v hodině. Vychází přitom z konečných výsledků listopadových zátěžových testů. Dalším opatřením je svedení provozu do jednoho jízdního pruhu a na mosty nesmí i nadále těžká auta. Řidičům se to vůbec nelíbí.
Lipská, Jižní spojka, Dobříšská nebo Střešovická. To jsou ulice, kde řidiči v Praze nejčastěji dostanou pokutu za rychlost. Většinou jde o menší překročení limitu a zachytí je stacionární kamery.
Kde jsou v Brně rychlostní pasti, na které by si řidiči měli dávat pozor? Které z nich sklapnou spíš v noci než ve dne? Na kterých silnicích se vybírá o víkendu?
Po dvou letech se řidiči na trase R46 ve směru od Vyškova do Olomouce znovu projedou stotřicetikilometrovou rychlostí. Omezení na sto kilometrů v hodině na frekventované silnici platilo dva roky. Po sérii vážných dopravních nehod ji z bezpečnostních důvodů snížilo Ředitelství silnic a dálnic po dohodě s dopravní policií a ministerstvem dopravy.
Kvůli opravě povrchu je doprava na rychlostní komunikaci R46 mezi Olomoucí a Olšany u Prostějova svedena do jednoho pruhu. Řidiči s tím musí počítat ještě několik týdnů.
Situaci na silnicích také dnes po celém Česku hlídají policejní passaty. Například na Vysočině si muži zákona vzali na mušku například i přivaděč u Jihlavy. Právě tuto silnici si totiž řidiči často pletou s dálnicí a překračují tam povolenou "devadesátku".
Praha na třech úsecích opět zvýší nedávno omezenou rychlost z padesátky zpět na 70 nebo 80 kilometrů v hodině. Rychlost se zvedne na dvou úsecích Jižní spojky a na Evropské třídě směrem k letišti. Právě tady nemělo snížení rychlosti smysl.
Pražská severojižní magistrála, komunikace na Spořilově nebo některé úseky jižní spojky - to jsou všechno silnice, kde hlavní město kvůli hluku omezilo rychlost. Jestli toto opatření zabralo, magistrát průběžně vyhodnocuje.