Zakázku na Komplexní bezpečnostní systém za skoro 4,5 miliardy korun od pražského dopravního podniku získala v roce 2010 švédská firma Saab. Po dvou letech se jí ale vzdala. Důvod? Reputační riziko.
Podle švédského velvyslance Fredrika Jörgensena by letouny byly modernizovány a Česko by si zároveň mohlo zakoupit jejich nejmodernější verzi Gripen E.
Premiér Mark Rutte je v čele nizozemské vlády již deset let a začíná být místní ikonou. Je téměř jisté, že bude ve funkci pokračovat i po volbách, nejisté je, s kým sestaví koalici.
Po dvou letech dnes obnovila výrobu švédská automobilka Saab. Přerušila ji poté, co neměla v roce 2011 na platby dodavatelům, a následně koncem stejného roku vyhlásil švédský soud bankrot společnosti.
O rodinný klenot švédského průmyslu, výrobce osobních automobilů Saab, projevují zájem turečtí investoři. Saab se dostal do neřešitelných hospodářských problémů a švédský soud vyhlásil tento týden jeho bankrot.
Ztrátová automobilka Saab, která musela v dubnu zastavit výrobu, odmítla čínské zachránce. Jak dnes v rozhovoru pro agenturu Reuters řekl šéf Saabu Victor Muller, podmínky záchranného plánu totiž nevylučovaly zánik švédské automobilky v současné podobě. Nad zadluženou firmou se tak dál stahují mračna.
Dnešní den měl být pro zaměstnance Saabu dnem poslední výplaty před letní dovolenou. Žádné peníze za mzdy však na jejich konta nedorazí a termín platby se navíc odsune do neznáma. Momentálním vysvětlením je podle automobilky skutečnost, že se jí zatím nepodařilo prodat nemovitosti v ceně přes půl miliardy korun. To by pomohlo alespoň krátkodobě. Je však zřejmé, že ani očekávaný prodej situaci nadlouho nevylepší.
Nizozemský výrobce luxusních vozů Spyker Cars splnil slib a nakonec těšně před včerejší uzávěrkou nabídek předložil americké skupině General Motors zlepšený plán na koupi její uzavírané švédské automobilky Saab. I když podrobnosti nebyly zveřejněny, GM se prý bude nabídkou vážně zajímat.
Dohoda o prodeji ztrátové švédské automobilky Saab, kterou vlastní americký koncern General Motors, krachuje. Poté, co od transakce odstoupil švédský výrobce luxusních vozů Koenigsegg, své další kroky zvažuje i čínská automobilka Beijing Automotive Industry Holding Corporation. Ta měla původně pomoci Koenigseggu s financováním obchodu.