Radiožurnál zjistil, že klíčovou roli v prodeji pozemků hráli někdejší důstojník komunistické vojenské kontrarozvědky a známý rektora ČZU.
Vedení ČZU ujišťuje, že pozemky prodalo transparentně.
Nejlépe se lidé cítí v interiéru, který je z poloviny ze dřeva. Tvrdí to studie, na kterou se odkazuje architekt Matyáš Cigler: „Když se rozhlédnu po roubence, kde jsem vyrůstal, tak to platí.“
Silničáři v Olomouckém kraji v květnu místo oprav jednali s dodavateli obalovaných směsí o nových cenách. Ty se od začátku ruské invaze na Ukrajině zvýšily o několik desítek procent.
František Polák vymyslel, jak štěrk v betonu nahradit stavební sutí. Beton z recyklovaných materiálů znamená jak úsporu vstupních nákladů, tak také větší ohleduplnost k životnímu prostředí.
Nejpozději do srpna musejí společnosti Skanska a Eurovia zaplatit půlmiliardové pokuty za účast ve velkém kartelu stavebních firem. Rozhodl o tom Krajský soud v Brně, který jim nepřiznal odklad proti rozhodnutí antimonopolního úřadu. Společnosti rozhodnutí soudu respektují a pokutu zaplatí.
Loni v březnu reportéři Českého rozhlasu upozornili na možnou korupci v české pobočce stavební firmy Skanska. Policie se teď zabývá podezřením, že firma v minulosti vyvedla ze svého hospodaření nejméně 100 milionů korun. Tyto peníze pak mohly podle auditorů sloužit na úplatky. Společnosti tehdy šéfoval současný ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO. Na případu spolupracoval reportér Janek Kroupa se švédským rozhlasem.
Dnes odstartovala dlouho očekávaná stavba posledního úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. Trasa měří čtrnáct kilometrů a postaví ji společnost Skanska, která vyhrála výběrové řízení. Náklady na stavbu v nabídce oproti odhadům Ředitelství silnic a dálnic snížila o celou polovinu.
Nový úsek dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou by měla postavit společnost Skanska. Vyhrála výběrové řízení na 14kilometrový úsek. Stavba by měla stát 2,7 miliardy korun, což je o zhruba polovinu méně, než odhadovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Společnost nabídla na silnici desetiletou záruku.
Bývalý šéf auditu Skansky Anders Blomqvist dál trvá na tom, že ve Skansce šlo o uplácení. Zakázku na dostavbu silnice R7 podle Blomqvista prověřovali v roce 2011. A podezření z korupce se řešilo i na úrovni švédského nejvyššího managementu.
Důkladné vyšetření možné korupce ve stavební firmě Skanska žádají někteří akcionáři společnosti. Česká pobočka Skansky totiž čelí podezření, že ze svého hospodaření pod vedením současného ministra dopravy Dana Ťoka vyvedla nejméně 100 milionů korun. Ty mohly podle bývalého hlavního auditora Anderse Blomqvista sloužit na uplácení. Celou zakázku na dostavbu silnice R7 tak na nátlak akcionářů prověří externí auditoři.
Stavební společnost Skanska dnes v prohlášení odmítla, že by byla zapletena do korupce. Nevysvětlila ale, proč se vzdala nejméně 100 milionů korun. Tato částka měla jít podle tvrzení bývalého auditora Skansky na úplatky. Ke kauze se dnes vyjádřil také premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD. Považuje prý za zvláštní, že Skanska dosud nezveřejnila dokumenty týkající se problematické zakázky na dostavbu silnice R7.
Skanska peníze nevyváděla, a už vůbec ne na úplatky, tvrdí někdejší šéf české pobočky Skansky a současný ministr dopravy (za hnutí ANO) Dan Ťok. Podle zjištění švédských auditorů z roku 2011 vyvedla firma ze svého hospodaření podivně nejmíň sto milionů korun, které mohly být určené na úplatky. Případ, na který upozornily Švédský rozhlas a Český rozhlas, prověřuje i protikorupční policie.
O možnou korupci ve stavební firmě Skanska se zajímají už i detektivové z české protikorupční jednotky. Českému rozhlasu to potvrdil její mluvčí Jaroslav Ibehej. Švédští interní auditoři v roce 2011 zjistili, že česká pobočka Skansky podivně vyvedla ze svého hospodaření nejméně 100 milionů korun. Panuje podezření, že peníze mohly sloužit k uplácení.
Radiožurnál spolu se Švédským rozhlasem včera zveřejnil sérii reportáží, která se zabývala podezřením, že švédský stavební gigant Skanska mohl být zapleten do korupčních transakcí v České republice. Podle zdrojů Českého rozhlasu a Švédského rozhlasu mohlo jít nejméně o vyvedení 100 milionů korun, které měly být na úplatky. Podezření se týkala projektu na výstavbu silnice R7 u Chomutova za 2,2 miliardy korun. V té době firmě šéfoval dnešní ministr dopravy Dan Ťok.
Podle premiéra Bohuslava Sobotky z ČSSD by měl ministr dopravy Dan Ťok vysvětlit údajnou korupci ve firmě Skanska. Česká pobočka čelí podezření, že v době, kdy firmu řídil, vyvedla ze svého hospodaření nejméně 100 milionů korun. Současný ministr dopravy nominovaný za hnutí ANO to odmítl.
Stavební společnost Skanska čelí podezření, že byla zapletena do korupčního skandálu. Firmě tehdy šéfoval současný ministr dopravy Dan Ťok, nominovaný hnutím ANO. Švédští interní auditoři v roce 2011 zjistili, že česká pobočka podivně vyvedla ze svého hospodaření nejméně 100 milionů korun.
Prezident Miloš Zeman na Pražském hradě jmenoval Dana Ťoka ministrem dopravy. Kandidáta hnutí ANO odpoledne do úřadu uvede premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD. 55letý Ťok dosud působil jako šéf stavební firmy Skanska, čelí proto kritice kvůli možnému střetu zájmů. On sám to odmítá, v nové funkci prý naopak bude moci využít získané zkušenosti.
Kandidát na ministra dopravy za hnutí ANO Dan Ťok jedná dnes opět s premiérem Bohuslavem Sobotkou z ČSSD. Přinesl odpovědi na sérii otázek, které od předsedy vlády dostal. Týkají se toho, jak by resort vedl a také dotazy ohledně střetu zájmů. Až po jejich zodpovězení chce Sobotka říct, jestli Ťoka navrhne za ministra svého kabinetu.
Ministr dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO ve vládě končí. Několik týdnů čelil kritice opozice i koaličních partnerů. Předseda hnutí a ministr financí Andrej Babiš řekl, že Prachař nabídl rezignaci a předsednictvo ANO ji přijalo. Na post ministra dopravy ANO navrhuje Dana Ťoka, ředitele stavební společnosti Skanska.
Kandidátem na post ministra dopravy je generální ředitel stavební společnosti Skanska Dan Ťok. Podle předsedy hnutí ANO Andreje Babiše má dost zkušeností, aby mohl stabilizovat situaci především na Ředitelství silnic a dálnic. Kritici mu ale vyčítají velký střet zájmů – Skanska dostává od státu miliardové zakázky a dokonce se s ním i soudí.
Stavební společnost Skanska se loni propadla do ztráty, a to ve výši téměř 900 milionů. Firma přiznala, že hospodářské výsledky jsou horší i proto, že manažeři jedné z divizí zkreslovali účetnictví.
Výstavba bytového komplexu nedaleko přírodní památky Milíčovský les na pražském Jižním Městě nesmí pokračovat. Venkovní práce stavební firmě Skanska zakázala Česká inspekce životního prostředí na základě rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Ten totiž zrušil výjimku, která umožňovala stavět v místě, kde se mají vyskytovat vzácní obojživelníci. Skanska ale rozhodnutí inspekce považuje za nezákonné a podala odvolání.
Oprava hlavní přistávací dráhy letiště v Praze - Ruzyni bude výrazně levnější, než se čekalo. Tendr na první etapu opravy vyhrála v soutěži sedmi firem společnost Skanska s nabídkou 158 milionů korun, což je méně než polovina z částky 365 milionů, se kterou projekt rekonstrukce kalkuloval.
Další etapu III. tranzitního železničního koridoru, konkrétně průjezd uzlem Plzeň, postaví společnost Skanska. Příslušnou smlouvu dnes představí ministerstvo dopravy. Třetí koridor spojuje napříč celou republikou Mosty u Jablunkova na východě se západočeským Chebem.
Stavební firma Skanska v nejbližší době stáhne žalobu o 50 milionů korun na ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic. Firma je žalovala kvůli tomu, že bývalý ministr dopravy Bárta nechal umístit na údajně nekvalitně provedených úsecích silnic hanlivé cedule s nápisem - Zde stavěla Skanska.