„Naše ekonomka zatím škody vyčíslila na jedenáct milionů,“ říká ředitelka zaplaveného gymnázia v Jeseníkách. Škole na účet přispívají i bývalí absolventi.
ak pozitivní výsledky, jako ve zprávě o hospodaření mladoboleslavské Škody, slyší dnes člověk jen výjimečně. Bohužel to patří mezi zprávy, které říkají něco jiného, než se na první pohled zdá.
Podle původních odhadů měla být materiální škoda výrazně nižší, mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal ale odpoledne řekl, že srážka značně poškodila soupravu CityElefant.
Nové vedení Sokola avizovalo, že bude po starostce Haně Moučkové a jednateli Josefu Těšiteli požadovat náhradu škody. „Už jsem je o tom informoval,“ uvedl nový starosta Martin Chlumský.
Více než 781 000 vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Přes 52 000 vozů Škoda vyrobila v indických závodech.
Nové vozy podle vzhledově vycházejí z designu současných pražských tramvají, mají ale ještě zaoblenější tvary, vysoké prosklené čelo a působí vzdušným, prostorným a přehlednějším dojmem.
Celá sbírka přitom začala nenápadně. V plánu rozhodně nebylo, že se jednou nafoukne na padesát kusů – od předválečné Škody Popular až po pick-upovou verzi Felicie.
Tržby mladoboleslavská automobilka zvýšila na 19,659 miliardy eur. Firma ale upozornila, že na výsledky měly negativní dopad kurzové vlivy, vyšší náklady a rovněž útlum aktivit v Rusku.
Výpadek u slovinského dodavatele součástek KLS postihl v září celý koncern Volkswagen. Chybějícím dílem byl ozubený věnec pro dvouhmotový setrvačník pro spalovací motory.
SUV Kodiaq vyrobila Škoda auto za sedm let víc než 840 000 kusů. Nový model bude mít jiný interiér, více multifunkčních ovladačů a převodovka se bude ovládat na sloupku pod volantem.
Od ledna do srpna se počet registrací nových aut v EU zvýšil o 17,9 procenta na 7,1 milionu vozů. Trh ale stále zaostává za úrovní před pandemií covidu-19.
Za 20 trolejbusů, které poputují do Prahy, zaplatí příjemce 620 milionů korun. První stroj by měl být na místo určení k najíždění zkušebních kilometrů expedován na konci října či začátkem listopadu.
Linky v Kvasinách stojí od pondělí, částečně omezená je také výroba v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek subdodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy.
Přerušení se projeví zejména v závodě v Kvasinách na Rychnovsku. Firma se snaží ve výrobě udržet co nejvíce zaměstnanců, zvýší například počet vyráběných elektroaut, kterých se výpadek netýká.
Od 60. let se auta svými rozměry posunula nejméně o jednu obchodní třídu výš. Dnešní malé vozy mají rozměry tehdejší střední třídy. Tlak na velikost umocňují prodeje SUV, které trhu dominují.
Průměrná cena nabízených ojetých elektromobilů na českém trhu je proti stejně starým vozům se spalovacím motorem více než dvojnásobná a dosahuje 999 000 korun.
Celý koncern se poohlíží po jiných velkých trzích. Například Škoda Auto sází na Indii a jihovýchodní Asii, nedávno začala stavět továrnu i ve Vietnamu. Volkswagen vidí příležitost v Severní Americe.
Automobilce Škoda Auto klesl loni provozní zisk o 42 procent. Můžou za to výpadky čipů, ale i válka na Ukrajině a s ní spojený odchod z ruského trhu. Čím chtějí kompenzovat prodeje?
Kvůli nedostatku komponentů nebude od začátku února vyrábět také kolínská Toyota. Chybí komponenty do obou modelů, které momentálně v Kolíně vyrábí, a to Aygo a Yaris.
Původně se očekávalo, že Volkswagen výběr místa pro továrnu oznámí v pátek 16. prosince. O projekt takzvané gigafactory až za 120 miliard korun se uchází i Česká republika.